لزوم اصلاح قوانین تجارت و مالیات در صنعت خودرو
میهن صنعت : روز گذشته دومین مناظره صنعت خودرو با موضوع خودروی ملی با حضور سازمان خبری خبرخودرو برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، روز گذشته دومین مناظره صنعت خودرو با موضوع خودروی ملی با حضور سازمان خبری خبرخودرو برگزار شد.
در این مناظره که با حضور تنی چند از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو برگزار شد ، میهمانان به نقد مسائل و مشکلات صنعت خودرو و راهکارهای موجود برای تولید خودروی ملی در ایران پرداختند.
داوود میرخانی رشتی ، مشاور انجمن خودروسازان یکی از میهمانان این برنامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبر خودرو در خصوص اینکه با توجه به صحبت های جنابعالی که مطرح نمودید که در دنیا صنعت خودرو بر پایه صنعت قطعه سازی طراحی می شود و در این سالها در کشور ما به صنعت قطعه سازی توجهی نشده است و علت آن هم خودروسازان عنوان کردید ، امروز رفتار خودروسازان باید چگونه باشد که صنعت قطعه سازی قوی و با کیفیت داشته باشیم که قادر به طراحی خودروی ملی باشند؟ گفت : با بخش آخر صحبت شما در خصوص طراحی خودروی ملی موافق نیستم بلکه برند ایرانی حرف درست تری است.
وی گفت : در سالهای گذشته دو شرکت ساپکو و سازه گستر ضوابطی برای خرید قطعه از قطعه سازان تعیین می کردند و که شرکتها ناگزیر به پذیرش بودند به عنوان مثال داشتن گواهینامه ISO یا گواهینامه QUS و امثال آن در حالی که اگر این دو شرکت خودروسازان را موظف به رعایت مقایس اقتصادی در تولید می نمودند تا به جای قرارداد با 6 قطعه سازان با 2 قطعه ساز همکاری می کردند قطعا تعداد قطعه سازان طرف همکاری با شرکتها کمتر شده و مقیاس اقتصادی در تولید رعایت می گردید و کیفیت قطعات افزایش می یافت.
وی تصریح کرد : با رعایت مقیاس اقتصادی در تولید توسط خودروسازان ، مسلما کیفیت کار بالاتر و قابل کنترل خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، وی افزود : اصلاح قوانین موجود از جمله قوانین تجارت و قانون مالیات از دیگر الزامات لازم در این زمینه است تا ادغام و تجمیع قطعه سازان دچار مشکل نشود.