میهن صنعت :

لزوم بازنگری اساسی صنعت خودرو در تناسب سازی تولید با بازار و مشتری

صنعت خودرو نیازمند بازنگری اساسی در حوزه استفاده از تسهیلات، تولید و متناسب سازی تولید با بازار و مشتری است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از  خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : صنعت خودرو نیازمند بازنگری اساسی در حوزه استفاده از تسهیلات، تولید و متناسب سازی تولید با بازار و مشتری است.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با بیان اینکه هم اکنون تسهیلات و بازار به عنوان دو مسئله اصلی در صنعت خودرو محل بحث قرار دارد ، خاطر نشان کرد : اینکه امروز تولید از بازار مناسب برخوردار است یا به میزان کافی برای عرضه به مشتری تولید وجود ندارد ، جزء موارد مورد بحث ما نبوده بلکه ما نگران اصل موضوع هستیم ، اینکه مداوم تولید شود اما برای مشتری فکری صورت نگیرد مشکلاتی را در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دیر یا زود منابع و تسهیلات مورد نظر، به صنعت خودرو ارائه خواهد شد ، تاکید کرد : هم اکنون تغییرات اساسی در صنعت خودرو در حال وقوع است که به نظر می رسد نوعی زلزله با ریشتر کم است به طوری در این راستا مشتری تحت تاثیر هزینه های خود درحال بازنگری است در حالی که صنعت همچنان به فکر تولید است.

وی با تاکید بر اینکه پیش از برنامه ریزی جهت افزایش تولید باید میزان تقاضای بازارمورد بررسی قرار گیرد ، یاد آور شد: البته کاهش تولید خودرو به جهت مشکلات نقدینگی در صنعت خودرو دیر یا زود با ارائه تسهیلات از سوی بانکها برطرف خواهد شد اما پیش از پرداختن به افزایش تولید قطعا میزان تقاضای محصولات باید مورد بررسی شرکتها قرار گیرد.

وی با توجه به عدم همکاری بانکها در ارائه تسهیلات به صنعت گفت : قطعا اگر بانکها منابعی را در اختیار داشته باشند به صنعت خودرو خواهند داد.

نماینده لاهیجان در خانه ملت در ادامه با اشاره به افزایش فشار به بانکها در شرایط موجود کشور ، گفت : در حال حاضر بانک مرکزی علت عدم ارائه تسهیلات به صنعت خودرو را شرایط موجود کشور عنوان کرده و اعلام نموده که این وضعیت،  موجب گردیده که بانکها به جهت فشار زیاد قادر به پاسخ گویی نباشند بنابراین به نظر می رسد ارائه تسهیلات به بخش های تولیدی خصوصا صنعت خودرو نیازمند فرصتی به بانکهاست تا پس از ساماندهی ، اقدام نمایند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2320
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه