مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی تاكيد كرد:

لزوم بهينه سازي مصرف گاز در ادارت و سازمان‌ها / همكاري مردم و مسئولين عامل پايداري گاز طبيعي

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به لزوم همكاري مردم و مسئولين در راستاي پايداري گاز طبيعي، خواستار رعايت اعتدال در مصرف گاز از سوي همگان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سید حمید فانی با اشاره به لزوم مدیریت صحيح مصرف گاز در ادارت و سازمان‌های دولتي اظهار كرد: در فصل زمستان و سرما قرار داريم و شایسته است تا مدیران با تدابیر دوراندیشانه و رعايت قوانين نسبت به صرفه‌جویی و بهینه سازي مصرف گاز اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: مدیران سازمان‌ها و ادارات دولتي و خصوصي بایستی با رعايت اعتدال در مصرف گاز طبيعي و جلوگيري از گرماي بيش از حد اماكن تحت الامر خود شرايط پايداري اين نعمت الهي را براي همگان فراهم آورند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی صرفه جويي در مصرف گاز را نيازمند حركتي جهادي از سوي مسئولان عنوان كرد و افزود: شایسته است تا مدیران استان ابلاغیه‌های لازم در مورد روشن کردن وسایل گرمایشی (يك ساعت پیش از آغاز به کار و خاموش کردن یک ساعت قبل از پایان کار) را بصورت كامل اجرايي كنند.

فانی پيرامون روش‌های بهينه سازي مصرف گاز در ادارات گفت: عایقکاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان، نصب پنجره‌های دوجداره با قاب‌های آلومینیومی، چوبی و PVC، عایق‌های حرارتی کانال‌های هوا، لوله‌های تاسیسات و سیستم تولید آب گرم و نصب سیستم‌های کنترل مرکزی هوشمند مجهز به سنسور اندازه ‌گیری دمای هوای محیط از جمله مواردی است که در صورت رعایت در اماكن وسيع، حجم بالايي از صرفه جويي را به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: پوشیدن لباس مناسب، استفاده از در‌های اتوماتیک و نصب یک لایه فویل آلومینیومی روی دیوار پشت رادیاتور با هدف افزایش بازتاب حرارتی از ديگر راهبرد‌های کاربردی در راستاي صرفه جویی مصرف گاز به شمار مي رود.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به اهميت صرفه جويي در مصرف انرژي از سوي همگان پيشنهاد کرد: مدیران استان مي‌بايست با تعيين فردي به عنوان"مسئول انرژي" نسبت به كنترل مصرف حامل هاي انرژي همچون گاز در مجموعه تحت مديريت خود اقدام كنند.

فانی در پايان خواستار نهادينه شدن فرهنگ بهينه سازي مصرف گاز در جامعه شد و اظهار كرد: رفع محرومیت و توزیع متوازن گاز طبيعي خدمتی پرزحمت از سوي خدمتگذاران مردم در نظام جمهوري اسلامي است و مردم مي توانند با صرفه‌جويي زمينه تحقق اهداف شرکت گاز را در راستاي بهره مندي همگان از اين نعمت الهي فراهم آوردند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=108337
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه