میهن صنعت :

لزوم حمایت دولت از صنعت خودروسازی به عنوان صنعت اول کشور

میهن صنعت : صنعت خودروسازی به عنوان صنعت اول کشور که در حوزه اشتغال زایی بدون رقیب است از اهمیت زیادی برخوردار است و تاکنون هیچ سازمان و نهاد صنعتی نتوانسته با خودروسازی در ایجاد اشتغال رقابت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودروسازی به عنوان صنعت اول کشور که در حوزه اشتغال زایی بدون رقیب است از اهمیت زیادی برخوردار است و تاکنون هیچ سازمان و نهاد صنعتی نتوانسته با خودروسازی در ایجاد اشتغال رقابت کند.

عبدالوحید فیاضی در ادامه گفتگو با خبرنگارخبر خودرو افزود: کاهش تولید خودرو سبب گرایش مردم به سوی خودرو های وارداتی شده است. متاسفانه کاهش تولید سبب افزایش قیمت می شود، البته نباید یک طرفه قضاوت شود چرا که قطعه سازان در کشور ما از سوی بانک ها حمایت نمی شوند و زمانیکه گردش مالی و سرمایه گذاری در این بخش کاهش می یابد در نتیجه قیمت قطعات و خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی باید در این حوزه از صنعت تویوتا الگو برداری شود. خودرو های این برند تا سال 1970 خودرو هایی با کیفیت پایین بودند ولی پس از آن صنعت خودروسازی ژاپن به ویژه شرکت تویوتا با الگوبرداری از خودروسازان برتر دنیا و استفاده از تخصص کارشناسان بین المللی ، چنان پیشرفت کردند که در سال 1977 ژاپن رتبه اول در صنعت خودروسازی دنیا را کسب کرد و شرکت هایی مانند تویوتا و میتسوبیشی تبدیل به برترین های دنیا شدند.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی توان همیشه مرزها را بست و از واردات جلوگیری کرد ولی لازم است دولت از صنعت خودروسازی کشور حمایت کند. قطعه ساز و خودروساز محصولات خود را با کیفیت بالا عرضه کنند . چنانچه مصرف کننده از خرید خودروی داخلی رضایت داشته باشد، تقاضا افزایش می یابد و گردش مالی ایجاد می شود. این یک چرخه است و زنجیره تولید و تقاضا بهم مرتبط است و به صورت یک مجموعه بر یکدیگر تاثیر می گذارند.

وی تصریح کرد: صنایع خودروسازی باید انتظارات خود را از دولت بیان کند به طوریکه تمامی بخش ها با همکاری و تعامل با یکدیگر به بررسی مشکلات بپردازند و در جهت رفع آنها تلاش کنند. تنها با انتقاد از یک بخش معضل رفع نمی گردد بلکه همه بخش ها باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

عبدالوحید فیاضی در پایان خاطر نشان کرد:  خودروسازان باید فرهنگ تولید را متناسب با دنیای امروز پیش ببرند. فرهنگ تولید مشتری مداری است که بر اساس آن باید نیاز های مردم را درک کرده و در راستای آن محصولات خود را تولید و عرضه کنند. نباید با اختلال در بازار، کارگران صنعت خودروسازی احساس بی پشتوانگی کرده و اخراج شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13017
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه