میهن صنعت :

لزوم گسترش صنعت خودرو در مناطق آزاد کشور

با توجه به اینکه شرکت های خودروسازی در ایجاد اشتغال سهم عمده ای دارند لازم است این صنعت در شهر ها و استانهای مختلف کشور گسترش یابد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو ،رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار گسترش صنعت خودرو در شهر های مختلف شد و گفت: با توجه به اینکه شرکت های خودروسازی در ایجاد اشتغال سهم عمده ای دارند لازم است این صنعت در شهر ها و استانهای مختلف کشور گسترش یابد.

ارسلان فتحی پور در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: خودروسازان کشور به هر میزان که این صنعت را گسترش و در ارتقاء کیفیت خودروها بکوشند می توانند به راحتی خودروها را به بازار های هدف صادر کرده و صادرات غیر نفتی در این راستا افزایش می یابد.

 وی با بیان این مطلب که کاهش واردات خودرو گامی مثبت در جهت حمایت از خودروسازان کشور است گفت: یکی از برنامه های دولت و مجلس به منظور حمایت از صنعت خودرو کشور ،عدم کاهش تعرفه های واردات خودرو در این صنعت است زیرا در صورت افزایش کیفیت و استاندارد،خودروهای تولیدی قابلیت رقابت با خودرو های سایر کشور ها را دارا هستند.

وی افزود: خودروسازان باید سعی کنند با ارتقاء استانداردها در تولیداتشان مصرف کنندگان را به استفاده از این خودروها ترغیب کنند تا به خرید خودرو های داخلی روی آورند.

وی تصریح کرد:اگر خودروسازان کشور سعی کنند در  تمام استانهای کشور صنعت خودرو و قطعه سازی را گسترش دهند این امر تاثیر مثبتی در افزایش صادرات خواهد داشت.

فتحی پور خواستار گسترش صنعت خودرو در مناطق آزاد شد و گفت: با توجه به اینکه خودروهای بسیاری وارد مناطق آزاد کشور می شوند لازم است خودروسازان برای مقابله با این واردات ،شرکت هایی در این مناطق تاسیس کرده تا رقابت بین صنعت داخلی و خودروهای وارداتی افزایش یابد.

وی در پایان گفت: با توجه به افزایش مشکل بیکاری ،سرمایه گذاران باید سعی کنند سایت ها و کارخانه های خودروسازی را در مناطق کمتر توسعه یافته تاسیس کنند تا در مناطقی که برای سرمایه گذاری و تولید خودرو مناسب هستند بیکاری کاهش یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2462
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه