«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

لوتوس Evija؛ ابر خودرو الکتریکی

جولای را می‌توان ماه لذت بخش برای علاقه‌مندان به خودرو دانست. در ان ماه شورولت بالاخره کوروت پیشرانه وسط خود را رونمایی می‌کند و حالا لوتوس نیز در این ماه قصد دارد از اولین سوپر اسپرت خود پرده‌برداری کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، جولای را می‌توان ماه لذت بخش برای علاقه‌مندان به خودرو دانست. در ان ماه شورولت بالاخره کوروت پیشرانه وسط خود را رونمایی می‌کند و حالا لوتوس نیز در این ماه قصد دارد از اولین سوپر اسپرت خود پرده‌برداری کند. این خودرو که پیش‌تر آن را با نام تایپ 130 می‌شناختیم قرار است روز 16 جولای و 2 روز قبل از شورولت کوروت در لندن رونمایی شود.

لوتوس بعد از سال 2008 فعالیت خاصی نداشت و حالا قرار است بعد از 11 سال یک خودرو جدید با نام Evija معرفی کند. لوتوس حق تجاری نام Evija را برای خود به ثبت رسانده اما زمانی که خبرنگار‌ها از این نام سوال پرسیدند تا مطمئن شوند جیلی مالک این برند از جواب به آنها خود داری کرد.

لوتوس در استفاده از نام‌هایی که با E شروع می‌شوند ید طولایی دارد و بیشتر مدل‌ها آن مانند: Exige, Evora, Esprit, Europa, Elise, Excel, Elite و خودرو افسانه‌ای Eleven( که در سال 1950 تولید می‌شد) با حرف E شروع می‌شوند. فیل پاپهم مدیر اجرایی لوتوس از این مدل به عنوان یک هایپرکار دیوانه کننده یاد می‌کند که تنها 130 نمونه از آن تولید خواهد شد که سال بعد به مشتریان تحویل داده می‌شود.

مشخصات فنی این خودرو به بیرون درز نکرده اما شایعات اینگونه به گوش می‌رسد که قدرت خروجی این خودرو در حدود 1000 اسب بخار خواهد بود. پک باطری‌های این خودرو پشت سرنشینان جانمایی شده و این خودرو می‌تواند مسافت 402 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. لوتوس برای توسعه این پیشرانه از ویلیامز کمک گرفته و قرار است انتقال نیرو به هر چهار چرخ خودرو صورت بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179228
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه