لوکس پرقدرت کم مصرف

میهن صنعت : ب ام و هم به مدعیان رقابت در بین سوپرخودروهای سبز پیوست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت خودروسازی آلمانی ب ام و با خودروی اسپورت i8 وارد رقابت با سوپرخودروها شد ضمن آن که این خودرو با این که در طبقه بندی سوپرخودروها می گنجد اما به نوعی خودروی سبز هم به حساب می آید و آسیب کمتری به محیط زیست می زند.

اگر چه که در این صحنه نبرد، شرکت خودروسازی تسلا پیشاهنگ و پیشقدم شده است اما به هر حال هر برندی مشتریان خاص خود را دارد و خودروسازان هم این را می دانند و برای حفظ مشتریان وفادار خود به نیازها و خواسته های آنان توجه می کنند.

لودویگ ویلیش مدیر عامل ب ام و آمریکا در باره خودروی i8 می گوید: این خودرو سوپرخودروی آینده است. با این که عملکرد آن قابل مقایسه با M3 است اما پیمایش آن بیش از 80 مایل به ازای هر گالن است.

با این که i8  را با تسلای مدل s مقایسه می کنند اما این مدل از ب ام و رقبای مختلف در طبقه بندی های مختلف دارد به عبارت دیگر شاید از لحاظ لوکس و سبز بودن با تسلا مقایسه شود اما تسلا نمی تواند از لحاظ عملکرد و قدرت و شتاب برای i8  رقیب خوبی باشد.

موفقیت فروش تسلا مدل s و فروش بیش از 10 هزار دستگاه خودرو در نیمه اول سال 2013 نشان می دهد که بازار خودروهای قابل شارژ لوکس به قدر کافی مشتری دارد.

شرکت های ب ام و، فولکس، پورشه و برند کادیلاک جنرال موتورز توانایی آن را دارند که برای تسلای مدل s رقیب بتراشند. حتی هوندای ژاپن که بیشتر به خودروهای ارزان در آمریکا شهرت دارد توانایی عرضه ی آکورای NSX را پیدا کرده که خودروی هیبریدی ساخت آمریکا به حساب می آید.

خودروی i8 ب ام و ماه آینده در نمایشگاه فرانکفورت آلمان به نمایش در می آید و از ابتدای سال 2014 در بازار آمریکا در معرض فروش خواهد بود. قیمت دقیق آن هم در نمایشگاه معلوم می شود ولی از همین حالا هم معلوم است که زیر 150 هزار دلار است. البته خودروی تسلای مدل s (بسته به آپشنهای مورد نیاز مشتری) از 70 هزار دلار به بالا است.

برخلاف تسلا که از باتری یون لیتیوم بهره می برد، خودروی ب ام و با بهره برداری از فیبر کربن و آلومینیم یک موتور الکتریکی برای چرخ های جلو و یک موتور سه سیلندر بنزینی برای چرخ های عقب دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23258
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه