میهن صنعت :

مالکان 8000 تاکسی پیکان فرسوده پایتخت هزینه جایگزینی خودرویشان را ندارند

میهن صنعت : دبیر علمی همایش ملی آلودگی هوا گفت: 8000 تاکسی پیکان فرسوده در شهر تهران تردد می‌کنند که سهم زیادی در افزایش آلودگی هوای این شهر دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یوسف حجت  گفت: به طور دقیق مشخص نیست که مشکل اصلی آلودگی هوا چیست اما به نظر می‌آید ذرات معلق ناشی از خودروهای فرسوده تاثیر زیادی در آلودگی هوا دارد. بیش از 8000 تاکسی پیکان فرسوده در شهر تهران وجود دارد که با 60 تا 70 گرم بر کیلومتر تولید آلایندگی، بخش عظیمی از آلودگی هوا را ایجاد کرده‌اند اما با توجه به اینکه دارندگان این خودروها افرادی از قشر کم درآمد هستند، منبعی برای پرداخت هزینه‌های جایگزینی آن وجود ندارد ولی در صورتیکه ناوگان فرسوده تاکسی را از رده خارج کنیم تاثیر فراوانی خواهد داشت.

وی افزود: اصلاح استانداردهای مربوط به سوخت و خودروسازی از جمله اقداماتی است که می‌تواند به کاهش آلودگی ناشی از تردد خودروهای غیراستاندارد و آلاینده‌ها کمک کند. همچنین مدت زمان معاینه فنی نیز باید به دو سال کاهش یابد که مجلس نیز آن را تایید کرده است.

دبیر علمی همایش ملی آلودگی هوا دستگاه‌هایی چون سازمان محیط زیست وزارت صنعت، وزارت نیرو و شهرداری‌ها را در قدم اول در کنترل آلودگی هوا موثر دانست و گفت: در قدم بعدی کارخانه‌های خودروسازی و شرکت‌های وارد کننده و تولید کننده سوخت تاثیرگذار هستند و با توجه به عملکرد ناموفق می‌توان گفت که وظایف آنان به درستی انجام نشده است.

وی در رابطه با انتقال پایتخت و نقش آن در کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: انتقال پایتخت در این زمینه تاثیر زیادی نخواهد داشت چرا که جمعیت شهر کاهش پیدا نمی‌کند و مردم به دلیل ساختارهای که تنها در تهران فراهم شده است این شهر را ترک نمی‌کنند و با این کار تنها مرکزیت سیاسی و جمعیت کمی از دولت از شهر خارج می‌شوند که در نهایت کاهش آلودگی تهران پا برجا می‌ماند./ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=36593
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه