مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه:

متروی تهران به منطقه 5 می رسد

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به توسعه خط ۷ مترو تهران اعلام کرد: امسال چند ایستگاه این خط در منطقه ۵ بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، «علی امام» روز چهارشنبه با اشاره به لزوم توسعه شمالی خط ۷ مترو تهران گفت: با ارسال ابلاغیه ساخت ادامه ایستگاه میدان کتاب به سمت دانشگاه علوم تحقیقات به پیمانکار، توسعه شمالی این خط در دستور کار قرار گرفت و با توسعه شمالی خط ۷ مترو تهران در نهایت چرخش قطارها در جنوب خط از ورزشگاه تختی و در شمال خط از جنت آباد شمالی انجام می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه شمالی خط ۷ مترو تهران افزود: به دلیل اینکه منطقه ۵ از مناطق تقریباً بدون مترو در پایتخت است، لزوم توسعه مترو در این منطقه ضروری است.

امام تاکید کرد: شهرداری منطقه ۵ نیز برای توسعه مترو در منطقه همکاری‌های خوبی با شرکت مترو دارد.

 وی با اشاره به تفاهم‌نامه سال ۹۳ دانشگاه آزاد و شهرداری تهران برای توسعه خط ۷ از میدان کتاب به دانشگاه علوم تحقیقات اظهار کرد: متاسفانه چند سال این تفاهم‌نامه بلاتکلیف ماند اما در سال گذشته ابلاغیه ساخت ادامه ایستگاه میدان کتاب به سمت دانشگاه علوم تحقیقات به پیمانکار ارسال شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: در این صورت مکان‌یابی پارکینگ شمالی خط ۷ تغییر کرده و با تامین منابع مالی در قطعه زمینی به مساحت ۴ هکتار در جنت آباد شمالی که توسط شهرداری منطقه تامین شده پارکینگ خط ۷ ساخته می‌شود.

به گفته وی، با توسعه شمالی خط ۷ متروی تهران در نهایت چرخش قطارها در جنوب خط از ورزشگاه تختی و در شمال خط از جنت آباد شمالی انجام می‌شود.

خط ۷ مترو تهران که ۲۷ کیلومتر طول ، دارای ۱۱ ایستگاه فعال است./ایرنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197192
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه