میهن صنعت :

مجوز انتشار 150 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای 7 وزارتخانه صادر شد

میهن صنعت : با مصوبه مجلس شورای اسلامی به شرکت های وابسته و تابعه 7 وزارتخانه اجازه داده شد 150 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های انتفاعی دارای توجیه فنی و اقتصادی با اولویت اجرای پروژه ها و طرح های میادین نفت و گاز مشترک با همسایگان اوراق مشارکت ریالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز شنبه در ادامه بررسی بخش هزینه ای بودجه 92 نحوه تخصیص انتشار 150 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی و صکوک برای 7 وزارتخانه را تعیین کردند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس پیش از این در بررسی درآمدی بودجه 92 به شرکت های وابسته و تابعه وزارتخانه های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، و جهاد کشاورزی اجازه دادند تا 150 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک برای طرح هایی به تصویب شورای اقتصاد می رسد با تضمین خود منتشر کنند.

در جلسه امروز مجلس در بررسی بخش هزینه ای این بند مقرر شد محل هزینه کرد درآمد حاصله از این اوراق مشارکت برای اجرای طرح های انتزاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی با اولویت اجرای پروژه ها و طرح های میادین نفت و گاز مشترک با همسایگان و مهار آب های مرزی، احداث و تکمیل طرح های آب شیرین کن، تصفیه خانه های فاضلاب و نیروگاه های برق و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اختصاص می یابد.

براساس این مصوبه مقرر شد اوراق مشارکت فروش نرفته هر طرح، قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تأمین کنندگان تجهیزات همان طرح بر سقف مطالعات معوقه طرح با تأیید ذی حساب و رئیس دستگاه اجرایی ذی ربط باشد. اوراق واگذار شده قابل بازخرید قبل از سررسید توسط بانک عامل نیست.

نمایندگان مجلس در این مصوبه بانک مرکزی جمهوئری اسلامی ایران را موظف کردند به محض فروش اوراق مشارکت و صکوک ارزی و ریالی از سوی دستگاه های اجرایی و شهرداری ها، گزارش آن را به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) اعلام کند.

آئین نامه اجرایی نحوه واگذاری، بازخرید و بازپرداخت اصل سود اوراق مشارکت موضوع این بند با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت امور اقتصادی دارایی تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18959
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه