میهن صنعت :

مدال طلای مقابله با دزدان دریایی برای کشتیرانی ایران

میهن صنعت : معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی در نمایشگاه اختراعات و ابتکارات تایوان مدال طلای مقابله با دزدان دریایی دریافت کرد.

 

 

به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، قاسم نبی پور از ابداع و ساخت سیستم حصار حفاظتی ولتاژ قوی علیه دزدان دریایی برای اولین بار در کشور با همت متخصصان توانمند این شرکت و موفقیت این طرح در نمایشگاه تایوان خبر داد.

وی گفت:این سیستم که قابلیت نصب بر روی هر شناور در هر سایز و تناژ از جمله کشتی‌های اقیانوس پیما را دارد، برای پرسنل و کلیه دستگاه های برقی الکترونیکی و حساس کشتی ایمن بوده و به هنگام حمله دزدان دریایی از کشتی و خدمه آن حفاظت می کند.

نبی‌پور ادامه داد : با اینکه این دستگاه با نیروی ولتاژ قوی کار می کند، اما به طور عادی جریان در حال گردش در آن وجود ندارد، بنابر این در حالت بازدارندگی و تدافع علیه دزدان دریایی برای ایشان نیز همراه با شوک اعمالی خطر مرگ ایجاد نمی کند.

معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : این سیستم که با هزینه ای معادل یک سوم نمونه خارجی در داخل کشور طراحی و ساخته شده هم اینک بر روی شماری از کشتی های ناوگان این شرکت نصب و در حال بهره برداری است.

وی یاد آور شد : این سیستم علاوه بر مزیت صرفه جویی ارزی که برای شرکت در ساخت و استفاده از آن ایجاد کرده است. در سال حمایت از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی در قبال ساخت هر دستگاه سی نفر به طور مستقیم ویا غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است و در مقام مقایسه با نمونه مشابه و خارجی که در کشور هلند ساخته شده دارای قابلیت حفاظتی موثرتر به دلیل استفاده از هوش مصنوعی و توان خروجی بالاتر است.

نبی پور خاطر نشان کرد : سیستم حصار حفاظتی ولتاژ قوی بر علیه دزدان دریایی توسط دوتن از مهندسین توانمند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به نام های حبیب حسن نزاد بهتاش و هاشم زینلی بروجنی در شرایط اعمال تحریم های گسترده دول غربی علیه کشورمان طراحی و ساخته شده است که علاوه بر ثبت در کشور. موفق به حضور در نمایشگاه اختراعات و ابتکارات کشور تایوان در سال جاری (23-21سپتامبر) تحت نظارت WIPO ( سازمان جهانی مالکیت معنوی و اختراعات ) بوده و در میان صد ها طرح و ابتکار شرکت داده شده از سی کشور جهان شامل ده کشور صنعتی مانند کانادا ، آلمان ، ژاپن ، کره جنوبی ، چین ، اطریش، هند، مالزی، روسیه، لهستان و کشور میزبان موفق به اخذ رتبه اول و دریافت مدال طلای سفید در رشته برق به عنوان طرح برگزیده و منتخب نمایشگاه و همین طور مدال و نشان ویژه و برگزیده موسسه و کنفدراسیون اختراعات و نوآوری آسیا (AICA) که مقر آن در کشور کره جنوبی است، نایل شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5625
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه