پزشکیان در پاسخ تذکری:

مدیران اقتصادی کشور در حال جمع کردن معضل موسسات اعتباری هستند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از پیگیری هیات رییسه مجلس و مسئولیت‌پذیری بانک مرکزی برای حل معضلات ناشی از تخلفات موسسات مالی و اعتباری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در صدور مجوز فعالیت موسسات مالی و اعتباری، گفت: چرا بانک مرکزی مجوز احداث شعب موسسات مالی و اعتباری را صادر می‌کند؟

وی با اشاره به حجم بالای تماس‌های سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین با نمایندگان مجلس، گفت: تماس زیادی از سوی سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین به دلیل تخلفات مالی گسترده مدیران این موسسه با نمایندگان گرفته می‌شود. حالا هم که بانک مرکزی به موضوع ورود کرده به سپرده‌گذارانی که ۳۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند اعلام شده حداکثر ۱۶ میلیون تومان سپرده به مالکان عودت می‌شود. چرا؟ تازه این وضعیت موسسه‌ای است که از بانک مرکزی مجوز فعالیت گرفته وای به حال سپرده‌گذارانی که در موسسات فاقد مجوز بانک مرکزی سپرده‌گذاری کرده‌اند.

مسعود پزشکیان در واکنش به تذکر نماینده مردم فلاورجان با اشاره به جلسه روز گذشته وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی، رییس دفتر رییس‌جمهور و برخی نمایندگان مجلس، گفت: تخلفات موسسات مالی و اعتباری در جلسه روز گذشته مفصلا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد این مسئله هر چه زودتر جمع شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس، متذکر شد: بانک مرکزی از زیر بار مسئولیت تخلفات موسسات مالی و اعتباری شانه خالی نکرده است و خودمان نباید جو را متشنج کنیم که گویا بانک‌های جمهوری اسلامی مشکل دارند.

وی تاکید کرد: مدیران اقتصادی کشور در حال جمع کردن این معضل هستند و هیات رییسه مجلس نیز بر موضوع نظارت دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=126541
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه