میهن صنعت :

مدیران بزرگترین پالایشگاه نفت آسیا به تهران آمدند

میهن صنعت : مدیرامور بین‌الملل شرکت نفت از سفر هیاتی متشکل از وزیر خارجه و مدیران شرکت شواشل ژاپن به عنوان بزرگترین پالایشگاه نفت آسیا به تهران خبر داد و گفت: هدف از این سفر افزایش حجم فروش نفت در پساتحریم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سیدمحسن قمصری از سفر هیاتی متشکل از فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه و مدیران ارشد شرکت شواشل ژاپن به عنوان بزرگترین پالایشگاه نفت آسیا به تهران خبر داد و گفت: مهمترین محور این سفر و انجام گفتگوها در تهران، مذاکره به منظور تعیین میزان خرید نفت از ایران پس از رفع تحریم ها است.

مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به این که شرکت شواشل ژاپن از مشتریان قدیمی و سنتی نفت ایران است، تصریح کرد: مذاکره برای میزان فروش نفت خام به این پالایشگر بزرگ آسیایی یکی از محورهای این دور از مذاکرات است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سطح مقاماتی که این هفته از شرکت شواشل به ایران می آیند از دور قبلی بالاتر است اظهار داشت: هیأت همراه وزیر امور خارجه ژاپن از شرکت شواشل از مقامات بلند پایه این شرکت هستند و حتماً با برنامه هایی برای همکاری با ایران به تهران سفر می کنند.

به گزارش مهر، مرداد ماه سال جاری هم همزمان با سفر دایشیرو یاما گیوا معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن به تهران برخی از مدیران شرکت شواشل هم به ایران آمدند.

این غول پالایش نفت ژاپن پیش از اعمال تحریم های غیر قانونی غرب به طور متوسط روزانه بیش از ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کرد که با افزایش تحریم ها حجم فرشو طلای سیاه به این پالایشگر آسیایی به شدت کاهش یافت.

شواشل یکی از بزرگ ترین پالایشگران ژاپن و همچنین خریدار نفت ایران است که ۳۵ درصد از سهام آن در اختیار شرکت هلندی – بریتانیایی رویال داچ شل و ۱۵ درصد در اختیار شرکت عربستانی آرامکو است.

شوا شل پایگاه شرکت انگلیسی-هلندی شل با ادغام دو شرکت شوا اویل و شل سکیو که فعالیتش را از حدود سال ١٨٧٦ میلادی در یوکوهاما توسط شرکت ساموئل اند ساموئل (نام پیشین گروه شل)، آغاز کرد؛ شوا شل سکیو در ژاپن و سراسر جهان در حوزه انرژی فعالیت می کند. ‌

شوا شل سکیو پالایشگر ژاپنی است که  نفت خام وارداتی را از سراسر جهان در گروه پالایشی خود در ژاپن به نام های یوکائیچی، کیهین و یاماگوچی پالایش می کند؛ مجموع ظرفیت پالایش این سه پالایشگاه ٤٤٥ هزار بشکه در روز است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=76593
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه