نیکخواه در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد :

مدیرعامل سایپا فرهنگ انتقاد پذیری را در رگ های صنعت کشور تزریق کرد

میهن صنعت : هفته ی گذشته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور معاون وزیرصنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خبر از افتتاح سه طرح باشگاه مشتریان سایپا یدک، مرکز خدمات تخصصی گیربکس اتوم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هفته ی گذشته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور معاون وزیرصنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خبر از افتتاح سه طرح باشگاه مشتریان سایپا یدک، مرکز خدمات تخصصی گیربکس اتوماتیک و تعمیرگاه تخصصی سراتو به طور همزمان در شرکت سایپا یدک، داد.

جمالی در این مراسم با بیان این مطلب که انتقادات بر ما وارد است و اینجانب به عنوان یک وظیفه و رفتار سازمانی به خاطر تمام مشکلاتی که تا کنون وجود داشته مقابل مردم سر تعظیم فرود می آورم و از ملت عزیز و مشتریان گرامی عذرخواهی می کنم، گامی نو در راستای ارتقاء کیفیت محصولات داخلی برداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو میهن صنعت، این رفتار مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا به نوعی ساختارشکنی در اذهان عمومی بود چراکه برای اولین بار در ایران مدیر یک مجموعه خودروسازی از مشتریان و مصرف کنندگان داخلی در خصوص مشکلات موجود در حوزه ی خود عذرخواهی کرد.

کاظم محمدی نیکخواه فعال بازار خودرو در خصوص این موضوع به خبرنگار میهن صنعت گفت : خودروسازان داخلی طی سه سال گذشته برنامه مدون و خوبی را در خصوص ارتقاء کیفیت محصولات خود داشته اند و همانطور که شاهد هستیم بسیاری از محصولات هر دو گروه خودروساز کشور استانداردهای یورو4 و بخری از خودروها استانداردهای یورو5 را نیز کسب کرده اند.

وی افزود : بدون شک در برخی موارد ایراداتی بر خودروسازان وارد است و انتقادپذیری خودروسازان باعث پیشرفت و تعالی آنان در حوزه کیفیت خواهد شد.اگر قرار باشد خودروسازان داخلی سطح کیفیت محصولات خودرا به سطح کیفیت بازار جهانی خودرو برسانند باید در همین مسیر گام بردارند.

نیکخواه افزود : با توجه به آمارهای موجود، خودروهای داخلی پس از تحویل به مشتریان در سالهای گذشته در هر سال بین سه تا چهار بار به نمایندگی ها جهت رفع مشکل مراجعه می کردنند که این تعداد به دوبار در هر سال کاهش یافت و این یعنی ارتقاء کیفیت محصولات داخلی.

نیکخواه این رفتار مدیرعامل سایپا را یک الگوی مناسب مدیریتی خواند و افزود : فرهنگ انتقاد پذیری و عذرخواهی از مردم یک رفتار بیزینسی در تمام دنیاست که لازمه پیشرفت در هر حوزه می باشد.

تمامی تولیدکنندگان موفق و برتر دنیا با توجه به ایرادات موجود و در جهت رفع مشکلات فراخوان صادر کرده و گاهی نیز متحمل ضررهای مالی می شوند اما همین امر باعث ارتقاء محصولات خواهد شد و به خریداران نیز به واسطه ی همین عذرخواهی احترام انتقال پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سایپا نشان داد که فرهنگ انتقاد پذیری در رگ های صنعت خودرو کشور تزریق شده و در تلاشند تا کیفیت محصولات خودرا به سطح کیفی جهانی برسانند.اگر اخلاق مداری در زمینه احترام به مشتریان در تمامی صنایع کشور، سرلوحه کار شود بسیاری از مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=75729
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه