نجفی منش خبر داد

مذاکرات خودرویی ایران با اسپانیا

میهن صنعت: دبیر انجمن خودروسازان از مذاکرات فعالان اقتصادی ایران و اسپانیا برای فعالیت های خودرویی خبرداد و گفت: اگرچه تولید خودرو افزایش یافته است، اما وضعیت تسویه بدهی های خودروسازان به قطعه‌سازان مناسب نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»  به نقل از تسنیم، محمدرضا نجفی منش با اشاره به سفر اخیر هیات فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به اسپانیا، اظهارداشت:در این سفر، مذاکرات مناسبی با خودروسازان و قطعه سازان اسپانیایی صورت گرفت تا بتوان همکاری مشترک در این زمینه را شکل داد.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه خبرهای خوش در خصوص این مذاکرات به زودی اعلام خواهد شد، افزود: در مجموع، مذاکرات خودرویی ایران و اسپانیا مثبت بود.

وی با اشاره به افزایش رشد تولید خودرو در سال جاری، در خصوص وضعیت تسویه بدهی های قطعه سازان از سوی خودروسازان، تصریح کرد: اوضاع پرداخت های خودروسازان به قطعه سازان نسبت به گذشته بهتر شده، اما مشکلات همچنان وجود دارد.

نجفی منش در ادامه در خصوص مذاکرات وزارت صنعت، معدن و تجارت با شورای اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر خروج قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت گفت: در هیچ کجای دنیا، قیمت گذاری خودرو صورت نمی گیرد؛ چراکه همین امر حاشیه بازار را شکل می دهد و بنابراین، خودرو گرانتر به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس اگر قیمت خودرو آزاد شود، بازار عرضه و تقاضا قیمت را تعیین خواهد کرد که در این صورت هم مردم منفعت خواهند برد و هم دولت منتفع می شود.

نجفی منش گفت: اگر خروج قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت عملیاتی شود، به نفع صنعت است، چراکه فضای رقابتی را بالا می برد؛ این درحالی است که خودرو انحصاری نیست و 16 خودروساز و 21 واردکننده رسمی در این فضا وجود دارند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=68858
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه