میهن صنعت :

مردم از کدام خودروسازها بیشتر راضی اند؟

میهن صنعت : هرروز خبرهای متعددی از تولید خودروهای مختلف در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود و بزرگ‌ترین كمپانی‌های خودروسازی دنیا همواره می‌كوشند با تولید خودروهایی به روز و پیشرفته سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در این میان اما رضایت مشتریان‌ از یك خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت مناسب، میزان مصرف سوخت و خدمات پس از فروش از جمله عواملی هستند كه نقش چشمگیری در میزان رضایت مشتریان‌ دارند.

بر همین اساس دوهفته‌نامه فوربس در مطلبی كه به تازگی روی وب سایت خود منتشر كرده است به معرفی كمپانی‌هایی پرداخته است كه مشتریان‌ آنها از بیشترین میزان رضایت برخوردار بوده‌اند. نكته جالب‌توجه در این فهرست این است كه كمپانی‌هایی كه خودروهای لوكس تولید می‌كنند بخش زیادی از این فهرست را به نام خود ثبت كرده‌اند.

مرسدس بنز
خودروهایی كه این كمپانی آلمانی تولید می‌كند، به عنوان خودروهایی باكیفیت شناخته می‌شوند كه طرفداران سینه‌چاكی را در بازار خودرو به خود اختصاص داده است. میزان رضایت مصرف‌كنندگان تولیدات این كمپانی نسبت به سال گذشته میلادی چهار درصد افزایش داشته است. كمپانی بنز را كه هم‌‌اكنون دفتر مركزی آن در اشتوتگارت واقع شده است، كرال بنز در سال 1871 میلادی تاسیس كرد.

لكسوس
اگرچه میزان رضایت كسانی كه از خودروهای برند لكسوس استفاده می‌كنند كاهش یافته است اما همچنان خودروهای لكسوس جایگاه خود را حفظ كرده‌اند و در رده دوم این فهرست نشسته‌اند.
لكسوس كه كمپانی ژاپنی تویوتا در سال 1989 میلادی آن را تاسیس كرده است زیر مجموعه‌ این شركت و شعبه سازنده خودروهای لوكس و گران‌قیمت تویوتاست. خودروهای لكسوس در انواع سواری و شاسی بلند تولید می‌شود .

سوبارو
سوبارو یكی از معدود برندهای این فهرست است كه چندان به عنوان تولیدكننده خودروهای لوكس شناخته نمی‌شود. در تصویر مردی را می‌بینید كه سوار بر اسب در كنار یك دستگاه سوبارو ایمپرزا دبیلو.‌آر. ایكس حركت می‌كند.
خودرو سوبارو كه راننده آن یوری پروتاسف اوكراینی است در رالی آكروپلیس شركت كرده است. سوبارو ایمپرزا خودرویی است كه از سال ۱۹۹۲ میلادی تاكنون در كشور ژاپن تولید می‌شود.

تویوتا
خودروهایی كه این برند تولید می‌كند از سال 2010 میلادی در رده‌های بالای فهرست میزان رضایت مشتریان‌ خودرو قرار گرفت.
به گزارش اقتصاد ایران آنلاین، اما در سال‌جاری میلادی آن دسته از خودروهای تولیدی این برند آمریكایی‌ ـ ژاپنی كه در آسیا تولید می‌شوند توانسته‌اند از خودروهای تولید آمریكا پیشی گرفته و رضایتمندی بیشتر مشتریان‌ را به نام خود ثبت كنند. شركت تویوتا در ماه جولای سال ۲۰۱۲ میلادی تولید خودرو 200‌میلیونی خود را جشن گرفت.

هوندا
كمپانی هوندا یكی از بزرگ‌ترین تولیدكننده‌های خودرو جهان در سال 2013 میلادی است. این كمپانی بزرگ در بسیاری از كشورها از جمله ایالات‌متحده، كانادا، برزیل، تایلند و چین كارخانه‌هایی دارد.
هوندا پس از تویوتا و بالاتر از شركت‌هایی مانند نیسان، به عنوان دومین تولید‌كننده خودرو در ژاپن شناخته می‌شود. دفتر مركزی این كمپانی كه ۲۴ سپتامبر ۱۹۴۸ میلادی، سوئی چیرو هوندا آن را تاسیس كرد در توكیو واقع شده است.

كادیلاك
كمپانی كادیلاك یكی از شركت‌های آمریكایی است كه بالاترین میزان رضایت در تولید خودرو را به خود اختصاص داده است.
كادیلاك یك نشان تجاری ساخت اتومبیل‌های لوكس است كه در تملك شركت جنرال موتورز قرار دارد. اتومبیل‌های كادیلاك به‌طور رسمی در بیش از ۵۰‌كشور دنیا فروخته می‌شوند و عمده فروش آن نیز در ایالات‌متحده و كاناداست. بعد از آمریكا، چین دومین بازار بزرگ فروش خودروهای كادیلاك است.

جی‌.ام. سی
جی.‌ام.‌سی، شركت آمریكایی تولیدكننده انواع كامیون، خودروهای ون، خودروهای نظامی و شاسی‌بلند است كه تولیدات خود را در آمریكای شمالی و خاورمیانه عرضه می‌كند و جزئی از كمپانی آمریكایی جنرال موتورز محسوب می‌شود.
جی.‌ام. سی از سال 2010 میلادی تاكنون در جلب رضایت مشتریان‌ خود پیشرفت قابل‌توجهی داشته است به نحوی كه توانسته جایگاه خود را در سال‌جاری، پنج رده بهبود ببخشد.

فولكس واگن
رضایت از خودروهایی كه كمپانی فولكس واگن تولید می‌كند نسبت به سال 2012 میلادی اندكی كاهش یافته است. مقر این كمپانی در وولفسبورگ قرار دارد. این كارخانه در سال ۱۹۳۰ میلادی و به درخواست آدولف هیتلر، پیشوای آلمان نازی، بنا شده‌است.
او از فردیناند پورشه خواست خودرویی طراحی كند كه عموم مردم قدرت خرید آن را داشته باشند. فولكس واگن در زبان آلمانی به معنای خودرو مردم است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24222
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه