میهن صنعت :

مردم ایران باید از بهترین خودروها استفاده کنند/ استقبال از حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودروسازی

میهن صنعت : رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حق مردم ایران استفاده از بهترین خودروهاست و بر همین اساس از حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودروسازی کشور با حفظ منافع ملی در این حوزه استقبال می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رضا رحمانی شامگاه یکشنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: جمهوری اسلامی از سرمایه گذاری های خارجی در زمینه خودرو استقبال می کند و قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی نیز با هدف تضمین سرمایه گذاری تدوین شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قراردادهای خودروسازان خارجی باید شفافیت لازم برخوردار باشد و بحثی که در بستن این قراردادها مورد تاکید خواهد بود، حفظ حقوق ملت ایران و شان آن هاست چرا که هیچ توجیهی در خصوص تولید خودروهای از رده خارجی چون پژوی ۲۰ سال پیش در ایران وجود ندارد و باید خودرویی در شان ملت ایران تولید شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به تصویب قوانین حمایتی  و نظارتی صنعت خودروسازی در مجلس اظهار داشت: بر اساس قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار که اخیراً در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، وزارت خارجه موظف به انجام حمایت های لازم از سرمایه گذاران خارجی است و علاوه بر این قانون ارتقای کیفی خودرو و محصولات صنعتی نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف می کند هر سه ماه گزارشی در این زمینه ارایه دهد تا پیشرفت هایمان در این زمینه رصد گردد.

رحمانی ضمن ارزیابی نامناسب جایگاه جهانی صنعت خودروسازی کشور در قیاس با ظرفیت های موجود گفت: این مشکل به سابقه ارتباط ما با خودروسازان برمی گردد، قراردادهایی که تاکنون با خودروسازان بسته ایم به ارتقای دانش خودروسازی در کشور کمک نکرده است در حالیکه شان مردم ایران خودروهای روز دنیاست و این به رشد تکنولوژی خودروسازی در کشور نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به نظارت مجلس بر قراردادهای خودروسازان خاطرنشان کرد: از این پس مجلس شورای اسلامی و به صورت خاص کمیسیون صنایع و معادن به قراردادهایی که با خودروسازان بسته می شود نظارت می کند تا بر اساس شرایط و استانداردهای روز بوده و حقی از مردم ضایع نشود چرا که باید خودروهای با کیفیت و به روز دنیا در داخل تولید شده و خودروسازان باید تجهیزات خود را ارتقاء دهند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: ایران این زمینه و ظرفیت را دارد که به پایگاه خودروسازی مهمی در جهان تبدیل شود و تولید خودروسازان بزرگ دنیا از ایران به کشورهای منطقه صادر شود و مجلس و کمیسیون صنایع و معادن نیز با انجام این نظارت ها تلاش می کنند تا توانمندی ها و ظرفیت های کشور به هدر نرود.

به گزارش مهر وی با اشاره به لزوم ورود دولت در برخی از بخش های خودروسازی گفت: دولت علاوه بر کمکی که به خودروسازان می کند باید در برخی موارد مستقیما ورود کرده و سرمایه گذاری کند چرا که این بخش ها برای خودروسازان مقرون به صرفه نیست و در مقابل برای توسعه صنعت خودروسازی کشور ضروری است که کمک به تحقیق و توسعه یکی از این حوزه هاست.

رحمانی با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت خودروهای داخلی تاکید کرد: شأن مردم ما استفاده از بهترین خودورهاست و ما نیز بر همین اساس از حضور سرمایه گذاران و شرکت های خودروساز خارجی در کشور استقبال می کنیم به شرطی که در قراردادهای جدید خودروسازی الزاماتی در مورد تولید و ارائه خودروها به روز و کیفی و تامین حقوق ملت ایران در نظر گرفته شود چرا که مردم ما اقدامات نادرست خودروسازانی مانند پژو و رنو را در مورد تحریم های غیرقانونی فراموش نکرده اند و لازم است چنین شرکت هایی نیز برای جبران این کار خود اقدامی عملی صورت دهند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33144
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه