اظهارات عضو کميته تحقيق و تفحص مجلس از خودروسازان در مورد قيمت خودرو:

مردم را سر کار گذاشته اند/ مجلس در قيمت گذاری خودرو ورود نمي کند

میهن صنعت : عضو کميته تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از خودروسازان با اعلام اين که اين کميته خود را ملزم مي داند هر دو ماه يک بار گزارش تحقيق و تفحص از خودروسازان و احکامي که بايد صادر شود را پيگيري نمايد، گفت:بر اساس توافق هيأت رييسه مجلس و رييس اين کميت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کميته تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از خودروسازان با اعلام اين که اين کميته خود را ملزم مي داند هر دو ماه يک بار گزارش تحقيق و تفحص از خودروسازان و احکامي که بايد صادر شود را پيگيري نمايد، گفت:بر اساس توافق هيأت رييسه مجلس و رييس اين کميته، اين مسأله هر دو ماه يک بار پيگيري مي شود.

به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، سيد محمد بياتيان افزود:بخشي از گزارش کميته تحقيق و تفحص مجلس به خودروسازان و بخش هاي ديگر نيز به وزارت صنعت، سازمان گسترش و ساير مجموعه ها بر مي گردد و بنا بر اين، ديگر مجموعه هاي ذيربط نيز بايد نسبت به اعلام نتيجه موارد ارائه شده در گزارش اين کميته اقدام نمايند.

وي با تأکيد بر اين که بخشي از گزارش کميته تحقيق و تفحص مجلس مربوط به قوه قضاييه است تا به تخلفاتي که در دوران گذشته در صنعت خودرو صورت گرفته، رسيدگي نموده و احکام متناسب با آن ها را صادر نمايد، اعلام کرد: البته از کميته تحقيق و تفحص سلب مسئوليت نشده و اين کميته همچنان مي تواند به موارد ارائه شده در گزارش رسيدگي و آن ها را مورد پيگيري قرار دهد.

شوراي رقابت راه را گم کرده است
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در خصوص امضاي طرحي توسط نمايندگان مجلس در ارتباط با قيمت خودرو گفت: اين طرح منتفي است، چرا که قرار نيست نمايندگان مجلس به بحث قيمت گذاري خودرو وارد شوند و اصولاً اين کار در حيطه اختيارات مجلس نيست، بلکه موضوعي تخصصي در حيطه وظايف خودروسازان است که ساز و کارهاي خاص خودش را مي طلبد.

بياتيان با اشاره به اقدامات کميته سه نفره کميسيون صنايع و معادن مجلس به منظور تشکيل جلسات مشترک با شواري رقابت، اظهار کرد: البته مجموعه جلساتي در اين ارتباط برگزار شده اما متأسفانه به نظر مي رسد شوراي رقابت راه را گم کرده است.

وي با بيان اين که اختيارات شوراي رقابت مورد ترديد قرار دارد، تصريح کرد: چرا شوراي رقابت تنها در موضوع خودرو و انحصار در  بازار خودرو وارد شده و صرفاً اين بازار را انحصاري اعلام کرده، در حالي که بسياري از کالاها مثل فولاد و آلومينيوم که جزء نيازهاي اصلي صنعت خودرو مي باشند را انحصاري اعلام نمي کند.

مردم بايد بدانند هزينه هاي بالاسري خودرو چقدر است
نماينده مردم بيجار در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين که هر ساله چهار پنج ماه سال به موضوع قيمت خودرو و حواشي آن اختصاص مي يآبد و با استفاده از فضاي رسانه اي، مردم سر کار گذاشته مي شوند، اظهار کرد: البته در نهايت آن چه را که خودشان  مي خواهند، به دور از هر گونه قانونمندي، انجام مي دهند.

بياتيان با بيان اين که از شرکت هاي خودروساز درخواست مي شود تا قيمت تمام شده خودرو را به طور شفاف براي مردم اعلام کنند، تصريح کرد: مردم بايد مطلع شوند که هزينه هاي بالاسري مانند شماره گذاري، ارزش افزوده و بيمه شخص ثالث چقدر است.

وي در پايان با تأکيد بر اين که امروز شرکت هاي خودروساز با توجه به وضعيت فعلي، سود کلاني نسبت به قبل دريافت نمي کنند، خاطرنشان کرد: منتها سوء مديريت هايي که ميراث مديران قبلي اين شرکت ها براي مديران فعلي است، بايد رفع و رجوع شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=58452
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه