سایت اسپانیایی:

مسعود شجاعی، پادشاه فوتبال ایران

میهن صنعت : پایگاه اینترنتی prensalibre اسپانیا در گزارشی به بررسی زندگی ورزشی مسعود شجاعی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مسعود شجاعی یکی از باکیفیت‌ترین بازیکنان فوتبال ایران محسوب می‌شود. او یکی از معدود بازیکنان ایرانی است که در فوتبال اسپانیا بازی کرده است و توانسته درخشش خوبی در تیم های اوساسونا و لاس پالماس داشته باشد. شجاعی اولین قرارداد حرفه‌ای فوتبال خود را در تیم صنعت نفت امضا کرد.

شجاعی می‌گوید هیچ وقت آن روز را فراموش نمی کند که اولین قرارداد حرفه ای فوتبال خود را امضا کرد. او درباره ان روز می‌گوید: با اولین حقوقم برای تمام خانواده‌ام پیتزا، شیرینی و میوه خریدم. بقیه را به مادرم دادم تا هر وقت خواستم از او بگیرم.

مسعود شجاعی پس از سال ها هنوز هم اصالت خود را فراموش نکرده و همان انسان ساده و دوست داشتنی است.

شجاعی فوتبال حرفه‌ای خود را در سال 2002 درتیم صنعت‌ نفت آغاز کرد و یک سال بعد به سایپا پیوست. او سه فصل در تیم سایپا بازی کرد و سپس ایران را ترک کرد و دو فصل در تیم شارجه امارات بازی کرد.

این بازیکن در جام جهانی 2006 یکی از بازیکن ایران بود که فرصت زیادی برای بازی کردن نداشت و تنها در سومین بازی تیم ملی برابر آنگولا در دقیقه 13 به جای محمد نصرتی به میدان آمد.

کیفیت بالای بازی شجاعی باعث شد تا باشگاه اوساسونا در سال 2008 این بازیکن ایرانی را با 3.5 میلیون یورو به خدمت بگیرد تا شجاعی در کنار نکونام دیگر بازیکن ایرانی قرار گیرد. تکنیک این بازیکن ایرانی در همان فصل نخست چشم ها را به خود خیره کرد عملکرد خوب شجاعی با یک مصدومیت سنگین به پایان رسید. آسیب پای چپ شجاعی باعث شد تا او 18 ماه از فوتبال دور باشد.

مسعود شجاعی در آخرین فصل خود با اوساسونا تنها دو دیدار به صورت ثابت به میدان رفت و بیشتر با مصدومیت دست و پنجه نرم کرد. او پس از جدایی از اوساسونا به لاس‌پالماس پیوست.

ایران در جام جهانی 2014 برزیل باید با تیم‌های نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین همگروه است و کار سختی برای صعود به مرحله بعد جام جهانی دارد. شجاعی که او را می توان پادشاه فوتبال ایران نامید از امیدهای فوتبال ایران محسوب می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=48916
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه