میهن صنعت:

مشارکت خودروسازان داخلی با خودروسازان بزرگ دنیا می تواند د راستای ورود به بازار جهانی موثر باشد

میهن صنعت:عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری همایشی با حضور شرکت های خودروساز و قطعه ساز بزرگ خارجی و داخلی برای ایجاد همکاری مشترک اظهار داشت : قطعا رویکردهای مشارکتی خودروسازان داخلی با خودروسازان بزرگ دنیا می تواند در راستای و

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر اسماعیل جلیلی ضمن اشاره به تولیدات مطلوب قطعه سازان داخلی گفت : قطعه سازان ایرانی می توانند در بازار جهانی با عرضه تولید قطعات با کیفیت خود و همکاری با شرکت های خودروساز خارجی جایگاه مطلوبی را کسب کنند لذا صنعت قطعه سازی داخلی از جمله فرصت های استثنایی است که می تواند به افزایش تولید ملی کمک کند و بازار داخلی را به سوی بازار جهانی و بزرگتر سوق دهد .

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : انتظار می رود وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز نسبت به صنعت قطعه سازی توجه بیشتری معطوف بدارد و کمک های خود را از این صنعت دریغ نکند .

وی در ادامه این مطلب عنوان کرد : چنانچه صنعت قطعه سازی به شرایط مطلوب خود دست یابد قطعا مزیت و منافع بیشتری برای اقتصاد کشور بدنبال خواهد داشت و این امر قطعا صنعت قطعه سازی را رقابت پذیرتر خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه مشارکت با شرکت های معتبر جهانی باید به نفع هر دو طرف باشد تصریح کرد : چنانچه این نوع شراکت ها منجر به معرفی برند خارجی شود به نفع صنعت داخلی نخواهد بود کما اینکه صنعت خودروسازی داخلی در گذشته نیز با چنین تجربه ای مواجه بوده است .

دکتر جلیلی در ادامه این مطلب اذعان داشت : خودروسازان داخلی باید در سایه مشارکت با شرکت های معتبر خارجی به سوی افزایش ظرفیت تولید و ارائه برند ایرانی پیش روند در غیر اینصورت ، این مشارکت تنها بازاری برای تولیدکنندگان خارجی را بوجود خواهد آورد و زمینه ساز ارتقای تکنولوژی را فراهم نخواهد کرد.

 

به نقل از خبر خودرو نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی به افزایش تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی با حجم بالاتر از 2500 سی سی اشاره کرد و گفت : بدیهی است که ورود چنین خودروهایی برای پاسخ به تقاضای برخی متقاضیان ضروری است همچنین  افزایش تعرفه واردات این خودروها ، گمرک کشور را در زمان کوتاه تری به منابع درآمدی خود خواهد رساند .   

 

دکتر جلیلی در انتها ضمن اشاره به معایب این مصوبه اظهار داشت : با توجه به اینکه مصرف بهینه سوخت در راس برنامه های اجرایی قرار دارد لذا وارد کردن خودروهایی که مصرف سوخت زیادی دارند عملا تحمیل بار مصرف انرژی در کشور محسوب می شود .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28476
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه