وزیر ارتباطات در واکنش به حذف بسته های اینترنتی پرطرفدار

مشترکان ناراضی، اپراتور خود را عوض کنند

میهن صنعت : ترابردپذیری امکان تعویض اپراتور را برای مشترکان به وجود آورده و کسانی که از ارائه خدمات اپراتور فعلی خود ناراضی هستند اقدام به جایگزین کردن اپراتور کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح چند پروژه اپراتور دوم گفت: حذف بسته های اینترنتی غیر قانونی نیست و اپراتور ها می توانند تا سقف مجاز خدمات این بسته ها را تغییر دهند. 

وی افزود: وزارت ارتباطات حق نظارت و جلوگیری از تخلفات احتمالی ارائه شده توسط اپراتور ها را دارد و انتخاب نوع خدمات به عهده خود اپراتورها است.

واعظی اظهار کرد: مدتی است که طرح ترابردپذیری (تعویض اپراتور با حفظ شماره) برای همه مشترکان فعال شده است و این طرح بازار رقابتی را بین اپراتورها به وجود آورده و مشترکان می توانند بر اساس سه فاکتور کیفیت، سرعت و تعرفه، اپراتور خود را انتخاب کنند و مثل گذشته اجباری به ادامه سرویس از یک اپراتور به دلیل شماره موبایل نیست. 

وزیر ارتباطات ادامه داد: اگر در اجرای طرح ترابردپذیری تخلفی از سوی اپراتور ها صورت گیرد توسط کمیته  ویژه ای که در رگولاتوری ایجاد شده بررسی می شود و با اپراتور متخلف برخورد می شود.

وی بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به راه اندازی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در بهمن ماه گفت: پروژه شبکه ملی 14 سال است مطرح بوده که در این دولت به وقوع پیوست و در تلاشیم تا دهه فجر فاز دوم آن را به بهره برداری برسانیم و امیدواریم پایه های دولت الکترونیک مستحکم شود و به یقین در این راه اپراتورها باید نقش پررنگی ایفا کنند.

آزمایش موفقیت آمیز فناوری VoWiFi

به گزارش فرصت امروز، در ادامه این مراسم مسئولان ایرانسل برای نخستین بار در ایران خدمات VoWiFi را با موفقیت آزمایش کردند. تماس (VoWiFi (Voice over WiFi از جمله فناوری های نوظهور ارتباطی در جهان است که برای برقراری تماس های صوتی با کیفیت مطلوب مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از این فناوری، مشترکان ایرانسل می توانند در هر نقطه ای که یک شبکه وای فای در دسترس باشد، (حتی در خارج از کشور) بدون در نظر گرفتن پوشش شبکه اپراتور در آن منطقه، از طریق اتصال به وای فای، تماس های صوتی با سرعت و کیفیت بالا را تجربه کنند.

ایرانسل به عنوان بزرگ ترین اپراتور دیتای ایران، پیش از این نیز برای نخستین بار در ایران، فناوری تماس تلفنی بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (VoLTE)  و نسخه ششم پروتکل اینترنت (IPv6)  بر بستر موبایل را با موفقیت آزمایش کرده بود.

  همچنین ایرانسل در راستای پیشگامی در توسعه جدیدترین فناوری های روز دنیا، چندی پیش توانست رکورد سرعت اینترنت همراه در ایران و منطقه را با دستیابی به سرعت 1200 مگابیت بر ثانیه با استفاده از نسل 4.5 اینترنت همراه را برای خود ثبت کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=90278
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه