«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مشخصات کیا سلتوس 2023 / برادر کوچکتر و ارزانتر اسپورتیج در شوروم کوشا خودرو

کیا سلتوس برادر کوچکتر و ارزانتر کیا اسپورتیج بوده که اتفاقا در بازارهای جهانی فروش فراتر از تصوری داشته و بعید نیست که در ایران نیز به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کیا سلتوس یکی از گزینه های وارداتی این برند کره ای بوده که توسط کوشا خودرو به ایران وارد شده و اکنون در شوروم این شرکت قرار دارد. سلتوس برادر کوچکتر و ارزانتر کیا اسپورتیج بوده که اتفاقا در بازارهای جهانی فروش فراتر از تصوری داشته و بعید نیست که در ایران نیز به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند. در ادامه به معرفی و بررسی مشخصات کیا سلتوس 2023 می پردازیم.

بیشتر بخوانید:
مشخصات کیا پگاس 2023/ملاقات با کیا پگاس در کوشا خودرو

در این بخش می خوانید:

  • مشخصات کیا سلتوس 2023 کوشا خودرو
  • طراحی و امکانات سلتوس کوشا خودرو
  •  قیمت کیا سلتوس 2023

با توجه به اینکه واردات خودرو با محوریت عرضه خودروهای اقتصادی انجام می شود، کوشا خودرو تصمیم به عرضه کیا سلتوس گرفته است. سلتوس یک کراس اوور جمع و جور شهری در سگمنت ابعادی B بوده که نخستین بار در سال 2019 معرفی شد و هنوز نسل جدیدی برای آن معرفی نشده است. البته کیا چند ماه پیش نسخه فیس لیفت سلتوس 2023 را رونمایی کرد. اما کوشا خودرو فعلا قصد عرضه نسخه پیش از فیس لیفت سلتوس را به بازار ایران دارد و همین مدل در شوروم این شرکت قرار دارد.

قیمت کیا سلتوس 2023 اقتصادی بوده و از طرفی به دلیل ابعاد جمع و جور، طراحی خاص و جذاب در بازارهای جهانی فروش بسیار خوبی را تجربه کرده و به یکی از پرفروش ترین محصولات کیا تبدیل شده است.

طراحی ظاهری سلتوس

مشخصات کیا سلتوس 2023

کیا سلتوس در حال حاضر و تا قبل از عرضه اسپورتیج، پرچمدار شاسی بلندهای صفر کیلومتر کیا در ایران است. این خودرو یک کراس اوور جمع و جور شهری در سگمنت B بوده که زبان طراحی آن به خصوص در نمای جلو مقداری با دیگر محصولات کیا متفاوت است. البته امضای طراحی کیا یعنی همان جلوپنجره Tiger Nose در کیا سلتوس هم دیده می شود.

کیا سلتوس حاضر در شوروم کوشا خودرو نسخه پایه یا نسخه نیمه فول بوده و به رینگ های آلومینیومی 17 اینچی مجهز است. در نمای جانبی کاملا ابعاد کامپکا این خودرو مشخص است. البته طراح سعی کرده که چرخ ها را به قسمت بیرونی هدایت کند تا فاصله بین دو محور بیشتری برای این خودرو رقم بخورد و فضای داخلی به بیشتری حد ممکن برسد. کیا سلتوس 2023 در نمای جانبی طراحی ساده ای دارد و استایلی مانند کراس اوورهای سنتی داشته و کوپه استایل نیست. همین موضوع سبب شده که کابین جاداری به نسبت ابعادش داشته باشد.

سلتوس 2023 در نمای عقب دارای چراغ هایی جدا از هم بوده که توسط یک نوار طوسی رنگ که لوگوی جدید کیا در میان آن قرار دارد به هم متصل شده اند. لازم به ذکر است که نسخه فیس لیفت کیا سلتوس در بخش جلو و عقب طراحی کاملا متفاوتی را نسبت به این مدل حاضر در ایران دارد.

مشخصات فنی کیا سلتوس 2023

کوشا خودرو قصد دارد که کیا سلتوس را با پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه کند. این همان پیشرانه ای بوده که روی کیا سراتو نیز نصب شده است. موتور 1.6 لیتری کیا سلتوس قادر به تولید 123 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی آن به کمک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. البته کیا سلتوس در بازارهای جهانی نسخه های قدرتمندتر هیبریدی و بنزینی با موتور توربوشارژ هم دارد که نیروی موتور به هر چهار چرخ منتقل می شود. اما در ایران بعید است که به دلیل محدودیت قیمت برای واردات کوشا خودرو بتواند نسخه تمام چرخ محرک کیا سلتوس را عرضه کند.

کیا سلتوس 2023 دارای سه مد رانندگی نرمال، اسپرت و اکو بوده و سه مد ترکشن برف، گل و ماسه برای آن تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید:

مشخصات کیا سراتو 2023 /گل سرسبد سدان های وارداتی کیا در شوروم کوشا خودرو + ویدیو

طراحی داخلی سلتوس کوشا خودرو

مشخصات کیا سلتوس 2023

اگر تصویر ذهنی شما از شاسی بلندهای کیا خودروهایی مانند سورنتو و اسپورتیج باشد، با ورود به کابین سلتوس 2023 مقداری تعجب می کنید. البته این تعجب به دلیل طراحی نیست، بلکه به دلیل استفاده از پلاستیک خشک در سرتاسر کابین بوده که به دلیل برچسب قیمت اقتصادی و ارزانتر تمام شدن این خودرو اجرا شده است.

البته باید اظهار کرد که کابین کیفیت ساخت بسیار مناسبی دارد و این پلاستیک خشک در تمام خودروهایی که در این محدوده قسمت عرضه می شوند هم وجود دارد. کیا سلتوس 2023 دارای غربیلک فرمان D شکل بوده که روی آن کلیدهای کنترلی تعبیه شده است. در میان داشبورد هم یک نمایشگر لمسی 8 اینچی با کلیدهای فیزیکی میانبر برای کنترل آن قرار دارند.

مشخصات کیا سلتوس 2023

در بخش مشخصات کیا سلتوس 2023 آمده روی داشبورد یک تریم مشکی پیانویی دیده می شود که طراحی آن را از سادگی خارج کرده است. در قسمت میانی داشبورد هم کلیدهای کنترل سیستم تهویه مطبوع دستی کیا سلتوس قرار دارند که در نسخه های مجهزتر این تهویه جای خود را به سیستم تهویه دیجیتالی می دهد.

امکانات ایمنی و رفاهی

کیا سلتوس 2023 نیز مانند سایر محصولات کیا قرار است که با سه سطح امکانات رفاهی شامل پایه، نیمه فول و فول به بازار عرضه شود. شاید نسخه پایه کیا سلتوس در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی چندان دست پر نباشد، اما نسخه فول آن قطعا تجهیزات کاملی دارد که البته قیمت بیشتری هم برای خرید کیا سلتوس باید پرداخت کرد.

کیا سلتوس در مدل پایه دارای تجهیزاتی مانند دوربین دنده عقب، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی 8 اینچی، سانروف برقی، سیستم کنترل پایداری، پایش فشار باد تایرها، سه مد رانندگی و سه مد ترکشن، تهویه مطبوع دستی، تودوزی پارچه ای و دو کیسه ایمنی هواست. کوشا خودرو هنوز قیمت کیا سلتوس را اعلام نکرده، ولی تصور ما بر این بوده که قیمت کیا سلتوس 2023 حدود 1.5 تا 1.8 میلیارد در بورس کالا باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=258952
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه