مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی:

مصرف بنزین در استان مرکزی 25 درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی گفت: در راستای اجرای طرح گازسوز شدن خودروهای عمومی در کشور ۲۳۶ خودرو در استان گازسوز شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سعید جمشیدی هفتم مردادماه در نشستی مطبوعاتی با اشاره به طرح گازسوز شدن رایگان تاکسی ها، ون و وانت بارها اظهار کرد: وزارت نفت در حوزه احداث جایگاه های سوخت CNG سرمایه گذاری های بسیاری را به انجام رسانده و هدف از این اقدام کاهش مصرف سوخت مایع و بنزین بوده است.

وی با بیان اینکه باید از سوخت مایع ارزش افزوده بیشتری ایجاد کرد، گفت: منابع غنی گاز در کشور وجود دارد و می توان به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد چراکه آلایندگی کمتری به دنبال دارد، همچنین سوخت CNG در واقع سوختی ایمن و همراه با استانداردهای سختگیرانه است که همواره رسیدگی و معاینات فنی آن انجام می شود و هیچ خطری برای خودروها وجود ندارد.

جمشیدی تصریح کرد: برای اجرای طرح گازسوز شدن رایگان خودروهای عمومی خط اعتباری حدود هفت هزار میلیارد تومانی توسط وزارت نفت در بانک ملی برای یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو در نظر گرفته شده و صاحبان خودروهای عمومی می توانند به صورت رایگان اقدام به ثبت نام و گاز سوز کردن خودروی خود کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد براساس زمان ثبت نام در اولویت گازسوز شدن خودروها قرار می گیرند، گفت: در حال حاضر سه مرکز در استان مرکزی متشکل از دو مرکز در اراک و یک مرکز در خمین به اجرای این طرح اختصاص یافته است به طوری که طبق آخرین آمار ۷۱۹ خودرو برای گازسوز شدن ثبت نام کردند و ۲۳۶ خودرو نیز گازسوز شده اند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی در خصوص وضعیت مصرف سوخت در استان طی چهار ماهه نخست سال جاری گفت: میزان مصرف سوخت در بازه زمانی مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است، همچنین در حالت عادی از ۳۰ درصد ظرفیت جایگاه های سوخت CNG استفاده می شود که این میزان در سال جاری و در ۶۲ جایگاه استان به ۲۰ درصد کاهش یافته است./ایسنا

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=198678
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه