مصرف گازوییل 4.2 درصد و مصرف بنزین 5.7 درصد افزایش یافت

ميهن صنعت: قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: مصرف بنزین و گازوئیل در کشور در 7 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 5.7 درصد و 4.2 درصد افزایش یافت.

به گزارش ميهن صنعت به نقل از ایرنا،‌ ˈ ناصر سجادیˈ در نشستی خبری ، افزود: مصرف گازوییل در 7 ماه نخست سال جاری 92 میلیون لیتردر روز گزارش شده، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ، این رقم 88.3 میلیون لیتر در روز بود.

وی اظهار داشت:‌در 7 ماه نخست سال جاری حدود 64 میلیون لیتر بنزین در روز در کشور مصرف شده و این در حالی است که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته روزانه 60.5 میلیون لیتر بود.

وی حجم بنزین سوپر مصرفی درکشور را روزانه سه میلیون لیتر عنوان کردوافزود: 70 درصد از بنزین مصرفی از سهمیه یارانه ای (400 تومانی) و 30 درصد از بنزین نیمه یارانه ای (700 تومانی) سوخت گیری شده است.

سجادی در ارتباط با نظارت بر جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی گفت: شرکت پخش موظف است بنزین را از پالایشگاه ها تحویل گرفته و بنزینی سالم به مردم عرضه کند. در حال حاضر گروه های کنترل کیفیت شرکت پخش و موسسه استاندارد به صورت تصادفی هر جایگاه را ماهانه حداقل چهار بار رصد می کنند و از نظر کمی و کیفی عرضه سوخت مورد بررسی قرار می گیرد.

وی درمورد عرضه بنزین یورو 4 و 5 در کشور گفت: مقرر شده به 8 کلان شهر کشور بنزین یورو 4 و 5 ارسال شود و اولین کلانشهر تهران است.

به گفته ی وی ،‌زمانی که تولید بنزین یورو 4 و 5 به حد قابل قبول برسد، به برخی از جایگاه هایی که از قبل مشخص شده ارسال و عرضه می شود.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: قیمت هر لیتر بنزین یورو 4 و 5 همان قیمت بنزین بدون سرب است.

وی در مورد تامین سوخت نیروگاه ها تصریح کرد: هر ساله تا قبل از رسیدن فصل سرما، مخازن ذخیره سازی سوخت مایع مصرف کنندگان عمده مثل کارخانه ها و نیروگاه ها تکمیل می شود تا در فصل سرمایه که مصرف سوخت افزایش می یابد و در مواقعی با محدودیت تامین گاز طبیعی مواجه می شوند، با مشکل تامین سوخت مایع رو به رو نشوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5054
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه