در صورت عدم پایبندی خودروسازان به تعهدات خود

مصوبه آزادسازی را لغو می کنیم

میهن صنعت : عضو کمیته خودرو با تاکید بر ارایه برنامه یکساله تولید از سوی خودروسازان بیان کرد: این برنامه باید بلافاصله پس از ارایه قیمت ها از سوی خودروسازان، اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از ایرنا، شهرام میرآخورلو در خصوص تعیین کف تولید برای خودروسازان بعنوان تضمین عدم کاهش تولید با توجه به آزاد سازی قیمت ها، گفت: برنامه یکساله تولید شامل کاهش و افزایش تولید و صادرات برای خودروسازان در نظر گرفته شده است که بلافاصله پس از ارایه قیمت ها از سوی خودروسازان باید اعلام شود.

وی گفت: براین اساس، میزان تولید خودروسازان به صورت ماهانه مشخص می شود و در صورت عدم پایبندی آنها به تعهدات خود، در گام اول مصوبه آزادسازی خودرو را لغو می کنیم.

وی با اشاره به سایر تعهدات در نظر گرفته شده برای خودروسازان برای جلوگیری از کاهش تولید بیان کرد: برنامه تولید یکساله خودروسازان از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کنترل می شود و بعنوان مثال اگر میزان تولید سه هزار دستگاه در یک ماه برای آنها در نظر گرفته شود، در صورت کاهش این میزان، از سوی ما گزارش و با آن برخورد صورت می گیرد.

میرآخورلو یادآور شد: در انتهای تعهد نامه در نظر گرفته شده برای خودروسازان، دو بند اجرای احکام لحاظ شده است. براین اساس، اگر سازمان حمایت مشاهده کند که خودروسازان نتوانسته اند ظرف شش ماه این مفاد را رعایت کنند، می تواند نسبت به تغییر این مصوبه یا اتخاذ سیستم جدید برای کنترل بازار اقدام کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11353
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه