«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

معرفی نسل جدید نیسان جوک

بالاخره بعد از تیزر‌های متعدد که آخرین آن دیروز بود، نیسان جوک جدید معرفی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بالاخره بعد از تیزر‌های متعدد که آخرین آن دیروز بود، نیسان جوک جدید معرفی شد. نیسان تولید و عرضه جوک را در آمریکای شمالی متوقف کرد و نیسان کیکس را جایگزین آن کرد. جوک در اروپا موفقیت بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و همین باعث شد تا نیسان نسل بعدی این کراس‌اوور را تولید کند. حالا نیسان جوک 2020 با یک چهره جدید، تکنولوژی‌های روز، پیشرانه و گیربکس جدید آماده ورود به بازار است. نیسان این خودرو را به صورت کامل تغییر داده و این تغییرات بسیار چشمگیر و زیبا محسوب می‌شود.

چراغ‌های جلو، جلو پنجره جدید، سقف دو رنگ و… تغییراتی هستند که به سرعت به چشم می‌آید. اگر در این بازار رقابتی متمایز و شگفت‌انگیز ظاهر نشوید احتمال نابودی وجود دارد و نیسان نیز این موضوع را به خوبی درک کرده و سپس اقدام به عرضه جوک جدید کرده است. با نگاه به نمای رو به رو میبینیم که نیسان به خوبی چهره این خودرو را طراحی کرده و هماهنگی خوبی بین اجزا جدید ایجاد شده است. تغییرات دیگری در جوک به غیر از نمای ظاهر وجود دارد که با چشم دیده نمی‌شود. نیسان در خصوص فضای داخلی جوک جدید گفت: فضای پا صندلی عقب 5.8 و فضای سر نیز 1.1 سانتی متر بیشتر شده است. فضای بار این خودرو به 422 لیتر افزایش یافته که 20 درصد بیشتر از نسل قبلی محسوب می‌شود. این افزایش فضا در اصل به علت بزرگتر شدن ابعاد کلی بدنه نیسان جوک جدید است

. ابعاد این خودرو به ترتیب برابر با 4210X1595X1800 و وزن خودرو نیز 23 کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده است. طراحی کابین نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده که می‌توان از یک صفحه نمایش 8 اینچی در مرکز کنسول اشاره کرد. این صفحه نمایش مجهز به سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید نیسان موسوم به NissanConnect است که از اندروید اتو و اپل کار پلی نیز ساپورت می‌کند. خریداران جوک جدید می‌توانند توسط اپی که روی گوشی نصب می‌کنند مواردی همچون قفل کردن درب‌ها، روشن و خاموش کردن چراغ‌ها و ارسال موقعیت مکانی به خودرو را کنترل کنند. جوک از سیستم‌های کمک راننده و ایمنی خوبی مانند ترمز اضطراری، حرکت بین خطوط، سیستم تشخیص نقطه کور برای حفظ جان سرنشینان استفاده می‌کند. نیسان برای جوک جدید سیستم خودران Nissan ProPilot را نیز در نظر گرفته است تا جذابیت این کراس‌اوور را بالاتر ببرد.

پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر مجهز به توربو می‌تواند 117 اسب بخار قدرت تولید کند. سیستم چهارچرخ متحرک و یا دیفرانسیل جلو در این خودرو انتخابی خواهد بود. در خصوص گیربکس نیز همینطور است و مشتریان از بین گیربکس 6 سرعته دستی و 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک می‌توانند یک گزینه را انتخاب کنند. قیمت این خودرو مشخص نیست و امکان دارد فروش آن از انتهای ماه نوامبر سال جاری در اروپا شروع شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=184718
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه