میهن صنعت گزارش می دهد:

مقابله خودروسازهای آمریکایی با افزایش تعرفه گمرکی فولاد و آلومینیوم

شرکت های خودروسای و تولید کننده ی قطعات خودرو برای اعمال فشار بر دولت ترامپ و کنگره ی آمریکا جهت رفع تعرفه های غیرقانونی واردات فولاد و آلومینیوم و معافیت اتحادیه اروپا و سایر متحدان از آن تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت های خودروسای و تولید کننده ی قطعات خودرو برای اعمال فشار بر دولت ترامپ و کنگره ی آمریکا جهت رفع تعرفه های غیرقانونی واردات فولاد و آلومینیوم و معافیت اتحادیه اروپا و سایر متحدان از آن تلاش می کنند.  

طرح افزایش تعرفه های مربوط به آلومینیوم و فولاد در روز سه شنبه امضا و ابلاغ شد و برخی از کالای های خاص و همچنین کشورهایی مانند مکزیک و کانادا از این طرح معاف هستند.

این اقدام ترامپ صنعت خودروسازی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و وضعیت نابسامانی را در این بازار ایجاد می کند.

مقامات دولت اعلام کرده اند که افزایش تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم و تاثیر آن بر قیمت محصولات داخلی و وارداتی معقول و منطقی است.

براساس گزارشات اخیر، نمایندگان جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر در شورای سیاست گذاری آمریکا طی نامه ای به ترامپ هشدار دادند که افزایش تعرفه ها  هزینه های غیر ضروری را به صنعت خودرو سازی آمریکا تحمیل خواهد کرد.

یکی از نگرانی های مقامات صنایع آمریکا واکنش متقابل اتحادیه اروپا در قالب اعمال تعرفه‌های سنگین بر محصولات شرکت‌های آمریکایی معروفی ازجمله هارلی دیویدسون (تولیدکننده موتورسیکلت‌هایی با همین نام)، لوی استراوس (تولیدکننده شلوارهای جین با برند لی، لویس و رانگلر) است.

خودروسازان سالیانه 2 میلیون دستگاه خودرو از آمریکا صادر می کنند که از این میان 250 هزار خودرو به اروپا فرستاده می شود.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=149067
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه