مقایسه شاسی بلندهای محبوب ایرانی ها
میهن صنعت : مقایسه شاسی بلندهای محبوب ایرانی ها
مجله تخت گاز: راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند
اگر بخواهيد يک روز جذاب را خارج از شهر ودر بيابان وکوهستان تجربه کنيد،رونيز با قابليت Off-road رو سفيد خواهد بود.اما اگر در شهر خواستيد با آن به مهماني برويد ممکن است سيستم فنر بندي خشک آن اندکي اخم به چهره تان بياوريد. در حالت عادي رونيز يک ديفرانسيل عقب است که با استفاده از دنده کمک تقسيم نيروي محرکه 50-50 شده ودر واقع تبديل به يک دو ديفرانسيل مي شود.فرمان هيدروليک بسيار نرم و کلاچ نرم و کولر عالي از مزاياي قابل بيان آن است.چهره بيروني و تزئينات داخلي زمخت است و قابل رقابت با SUV ها تازه وارد ديگر( مانند اسپورتيج،مورانو و…)نيست.چيدمان ادوات کنسول بسيار ساده وابتدايي است.نظر کساني که آن خودرو را داشته اند:هنوز هم براي مشتاقان رانندگي آفرودجذاب است.مصرف سوخت بالاست.نبود امکانات رفاهي چونABS و صندلي دستي آزار دهنده است.تسلط به اطراف خوب بوده اما شتاب رضايت بخش نيست.بازار خريد و فروش مدل هاي پايين تر بهتر است.تعميرات موتوري آسان است.
در دومدل پیکاپ و کابین دار عرضه می شود. بازار فروش دست دوم آن مناسب نیست. در واقع کسانی دنبال پاژن می روند که عشق طبیعت گردی و آفرود سواری دارند.
کیفیت و طراحی قطعات داخلی کاملا معمولی است. صدایی از محور جلو و گیرباکس به گوش می رسد که دلیلی بر تنظیم نبودن فاصله بین دنده هاست. البته تعادلی بین توان موتور و ابعاد اتاق برقرار است و نرمی سیستم تعلیق نمره قبولی را می گیرد. خدمات پس از فروش مدیران خودرو با افزایش تیراژ محصولات MVM در ایران بهبود یافته و نگرانی بابت تامین قطعات فعلا وجود ندارد.
فقط لطفا این MVM را با سوزوکی گرند ویتارا مقایسه نکنید، چون چند سال بعد شاید چهره مستهلک شده تیگو را اصلا از نزدیک نشناسید!
سانگ یانگ کوراندو محصول شرکت مرتب خودروست که دو مدل 2300 سی سی و 3200 سی سی دارد و روی پلت فرم جیپ ساخته شده و از سابقه تاریخی درخشانی برخوردار است. تیراژ فروش این محصول بسیار پایین بوده و طبیعیست که هم لوازمش سخت پیدا شود و هم بازار فروش کارکرده ضعیفی داشته باشد. از نکات قابل توجه دستیابی به بیشترین گشتاور در دورهای پایین است که کمک شایانی به کشش مناسب و دارا بودن شتاب اولیه نسبتا خوب می کند. در گروه شاسی بلندهای کوچک و متوسط اهل آفرود حرفی برای گفتن دارد.
سوزوکی پیش از آنکه خودرو ساز باشد، سازنده موتورهای پردوام برای قایق های موتوری و کشتی های تفریحی و باری بوده و تجربه موتور سازی آن، دلیلی است بر کیفیت ساخت موتور آن . میانگین هزینه های نگهداری آن در سال نسبت به سایر کراس اوورها پایین ارزیابی می شود.
نقاط ضعف X60 پيشرانه ضعيف براي اين SUV و نيز ديفرانسيل جلو بودن آن است که خريدار شاسي بلند را که توقع دارد با ماشينش به کوه و دشت برود دلخور مي کند.
ادوات کنترلی مانند دکمه ESP و 4wheel در جاهای خوبی تعبیه شده اما طراحی دسته دنده و فرمان بیش از حد ساده است و حس لوکس بودن را القا نمی کند. قطعات یدکی آن به مراتب ارزان تر از شاسی بلند های دیگر این خودرو ساز است. ابعاد نيز مورد پسند خانم هاییست که علاقه به راندن شاسي بلند دارند.