میهن صنعت:

مقایسۀ مرسدس بنز E63 AMG Estate و جگوار XFR-S اسپرت‌بریک

میهن صنعت: جگوار سرعت زیاد را با فضای زیادتر ترکیب کرده است و یک استیشن 542 اسب بخاری را با نام XFR اسپرت‌بریک ارائه کرده است، حال می‌خواهیم ببینیم که آیا این ترکیب منحصربه‌فرد بهتر از مرسدس E63 AMG S قدرتمند خواهد بود یا خیر؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت،  به نقل از پدال خودروهای واگن یا استیشن معمولاً برای خانواده‌ها و برای مسافرت‌های دور ارائه شده‌اند که قاعدتاً نیاز به سرعت و شتاب زیاد در حد خودروهای سوپراسپرت ندارند. اما بیش از دو دهه است که خانوادهٔ استیشن‌ها هم به جنگ با مایل بر ساعت رفته‌اند و مدام برای سریع‌تر شدن و بالاتر بردن عملکردشان نسبت به رقبا تلاش می‌کنند.

Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate

Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate


جگوار XFR-S اسپرت‌بریک جدید، پر زرق‌وبرق تر و شیک‌تر از قبل شده و همانند مدل XF سدان، از ویژگی‌های عملکردی بالایی برخوردار است. این سوپر واگن از یک پیشرانهٔ V8 به قدرت 542 اسب بخار و یک شاسی محکم‌تر و برخی تغییرات ظاهری تهاجمی‌تر بهره می‌برد. با این حال این سریع‌تر بودن و خشن‌تر بودن چهره، فقط هزینه‌ها را افزایش داده و کمتر عملی است. چرا که به‌عنوان مدل جدید، ظرفیت‌های کابین و حجم صندوق مانند همان مدل قبلی است.

2016 Jaguar XFR-S Sportbrake

2016 Jaguar XFR-S Sportbrake

Mercedes E63 AMG S Estate 02

Mercedes E63 AMG S Estate 02


با اینکه جگوار در برابر رقبا چه از نظر مجلل بودن و چه از نظر سریع بودن رقیب سرسختی به‌حساب می‌آید، و کمتر خودرویی توان مقابله با آن را دارد، اما برای خود جگوار، هیچ رقیبی سرسخت‌تر از مرسدس بنز E63 AMG S نخواهد بود. مدل S در E63 واگن در واقع گل سرسبد محصولات به شمار می‌رود. و در حال حاضر با توان خروجی 577 اسب بخار سریع‌ترین و البته مجلل‌ترین مدل در بین همنوعان خود می‌باشد.

Mercedes E63 AMG S Estate

Jaguar XFR-S Sportbrake 2016



البته نقطهٔ قوت E63 واگن به غیر از قدرت حیرت‌انگیز، ظرفیت بار 695 لیتری آن است که کاملاً آن را متمایز از بقیه رقبا ساخته است. اما باید این مورد را هم در نظر داشته باشید که هزینه پرداختی بابت این خودرو هم نزدیک به 3500 پاوند بیشتر از جگوار است، که باید ببینیم این اضافه قیمت ارزش دارد یا خیر؟

Mercedes E63 AMG S Estate

Jaguar XFR-S Sportbrake 2016


شاخ به شاخ

مقایسهٔ فضا و ظرفیت بار

مرسدس بنز در این مقایسه عملی‌تر است و آن‌طور هست که باید باشد. ظرفیت صندوق با صندلی پشتی 695 لیتر است که 145 لیتر نسبت به جگوار بیشتر است. در قسمت تحتانی بار نیز از تعدادی قلاب و چند کیسه برای نگهداری وسایل استفاده شده و همچنین یک محفظه مخفی در زیر کف صندوق قرار دارد که یک سوکت ولتاژ برق 12 ولت هم در آن تعبیه شده است.

Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate

Jaguar XFR-S Sportbrake vs Mercedes E63 AMG S Estate


جگوار اسپرت‌بریک در مقابل E Estate بزرگ نیست، اما ویژگی‌های قابل قبول و مفیدی در درب عقب وجود دارد. البته قسمت لبه محفظهٔ بار هم صاف است که یک مزیت محسوب می‌شود و یک سیستم ریلی قابل تنظیم هم در طبقه صندوق قرار دارد، ولی در این بخش از مقایسه مرسدس پیروز است.

Mercedes E63 AMG S Estate

Jaguar XFR-S Sportbrake 2016



کارایی و عملکرد

در این مقایسه هم مرسدس E63 S Estate با وجود در اختیار گذاشتن 35 اسب بخار قدرت و همچنین 120 نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به جگوار XFR اسپرت‌بک، یک نمایش قوی‌تر و جسورانه‌تری در مسیر جاده‌ای به ما نشان داد. همچنین از مرسدس بابت عملکرد بسیار نرم‌تر و روان‌تر گیربکس نسبت به جگوار تشکر می‌کنیم، دنده‌ها صاف، نرم و البته سریع تعویض می‌شوند و هشت دندهٔ قدرتمند اتوماتیک، به خوبی پاسخگوی نیاز شما در سرعت‌های بالا خواهند بود. قدرت موتور E63 AMG S به‌قدری بالاست که گاهی محدود کردن قدرت در آن احساس می‌شود. با این وجود اصلاً نمی‌توان جگوار را بد خطاب کرد و از عملکرد آن ایراد گرفت. در دنیای واقعی جدا کردن یکی از این دو خودرو کمی سخت است، اما مرسدس بنز در این بخش نیز جگوار را مغلوب خود ساخت.

Jaguar XFR-S Sportbrake 2016

Mercedes E63 AMG S Estate




هندلینگ و پایداری

ارتقاء سیستم تعلیق و انجام به‌روزرسانی‌های دقیق، هم در جگوار و هم در مرسدس انجام شده است. ولی مرسدس ضمن ثبات و پایداری بیشتر و قابلیت کنترل بیشتر و البته داشتن چابکی بیشتر، توانست هوشمندانه‌تر و حرفه ای‌تر عمل کند. با در دست داشتن فرمان گوشتی مرسدس، کنترل بدنهٔ غول‌پیکر این خودرو بسیار عالی و لذت‌بخش خواهد شد و در مانورهایی که انجام می‌شود، احساس اعتماد به نفس و الهام بخشی بسیار بالایی را به راننده القاء می‌کند.

Mercedes E63 AMG S Estate interior

Mercedes E63 AMG S Estate interior

Jaguar XFR-S Sportbrake 2016

Jaguar XFR-S Sportbrake 2016

حکم

جایگاه نخست: مرسدسE63 AMG S Estate

مرسدس از هر نظر پله‌های پیشرفت و ترقی بالاتری را طی کرده است، درحالی‌که نسبت به جگوار بهای گران‌تری را باید بپردازید، اما این مزیت را دارد که راننده را کاملاً راضی می‌کند. E63 علاوه بر آن که در مسیر سریع‌تر و پایدارتر بود، از نظر عملی بودن هم بالاتر از جگوار قرار می‌گیرد. E63 AMG با کابین بسیار لوکس و کاربردی، فضای صندوق بیشتر، ایمنی بیشتر و شتاب و عملکرد بهتر، واژهٔ اسپرت را به خوبی ادا می‌کند و در مقابل، نیاز مشتریان سخت سلیقه را برطرف می‌سازد.

Mercedes E63 AMG S Estate

Mercedes E63 AMG S Estate


Mercedes E63 AMG S Estate

Mercedes E63 AMG S Estate


Mercedes E63 AMG S Estate

Mercedes E63 AMG S Estate 02



جایگاه دوم: جگوار XFR-S Sportbrake

جگوار خوش‌تیپ و با پرستیژ است و سراسر شخصیت، همچنین مجلل و به طرز شگفت‌آوری راحت است. در جاده‌های مستقیم جذاب عمل می‌کند و در جاده‌های پر پیچ و خم، سرگرم‌کننده است. با این حال، ضمن اینکه جگوار اسپرت‌بریک، رضایتمندانه و به خوبی تست‌ها را پاس می‌کند، ولی می‌توان گفت در مقابل مرسدس سر تعظیم فرود آورده و وقتی که پای فضای صندوق، هندلینگ، عملکرد فنی، و هزینه‌های در حال اجرا و گارانتی در میان باشد، یک یا چند پله پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد.

Jaguar XFR-S Sportbrake 2016

Jaguar XFR-S Sportbrake 2016


Jaguar XFR-S Sportbrake 2016

Jaguar XFR-S Sportbrake 2016


Jaguar XFR-S Sportbrake 2016

Jaguar XFR-S Sportbrake 2016


Jaguar XFR-S Sportbrake 2016

Jaguar XFR-S Sportbrake 2016


مشخصات کلیدی:

جگوارXFR-S Sportbrake در مقابل مرسدس بنز E63 AMG S Estate:

مشخصات
Jaguar XFR-S Sportbrake
Mercedes E63 AMG S Estate

قیمت پایه/ قیمت مدل تست
£82,495/£84,245
£85,900/£91,345

ارزش باقیمانده پس از (3 سال/30.000)
£32,008/38.8%
£35,820/41.7%

طول / فاصله ی دو محور
4,966/2,909mm
4,905/2,874mm

ارتفاع/ عرض
1,511/1,939mm
1,507/1,854mm

موتور / حجم
V8/5,000cc
V8/5,461cc

بیشینهٔ قدرت
542/5,000 bhp/rpm
577/5,500 bhp/rpm

بیشینهٔ گشتاور
680/2,500 Nm/rpm
800/2,000 Nm/rpm

گیربکس
8 سرعته اتوماتیک RWD/
7 سرعته اتوماتیک RWD/

حجم باک
70 لیتر
80 لیتر

حجم صندوق عقب
450 لیتر
530 لیتر

وزن خودرو/ حمل بار
1,967/483kg
1,955/585kg

دایره دور زدن خودرو
11.5
11.4

گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی
3 سال (نامحدود) / 3 سال
3 سال (نامحدود)/ 4 سال

رتبهٔ تولید کننده/ فروشنده
7/2
21/9

یورو NCAP: بزرگسالان/کودک/PED/ستاره
79/73/62/71/4*
86/77/59/86/5*

0 تا 60 مایل/ 30 تا 70 مایل
4.6/3.4 ثانیه
3.7/3.2 ثانیه

حداکثر سرعت
297 کیلومتر
250 کیلومتر (محدود)

مسافت ترمز از سرعت 70/ 60/ 30 مایل
49.7/39.5/9.5 متر
48.7/34.1/9.3 متر

مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین
10.59 / 7.49 / 15.8 لیتر
8.31 / 6.49 /11.58 لیتر

co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات

382/234g/km/35%

ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین
6 عدد/ دارد/ دارد/ دارد
9 عدد/ دارد/ دارد/ 390 پوند

کروز کنترل / ESC / سانروف
Yes/yes/no
Yes/yes/£2,345**

تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلی
Yes/yes/yes
Yes/yes/£700

رنگ متالیک/ چراغ LED / ورود بدون کلید
Yes/no/yes
Yes/yes/£595

ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث
Yes/yes/yes/yes
Yes/yes/yes/yes

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=71579
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه