سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد :

ممانعت از فروش هواپیما نقض آشکار برجام است/مجلس و دولت مقابل به مثل خواهند کرد

یکی از موارد مهمی که در شروع به کار مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، موارد نقض برجام است.بدون شک نقض قوانین برجام با واکنش های داخلی متقابل دولت و مجلس همراه خواهد بود چنانکه قوانین نقض آن و واکنش های طرفین، در برجام پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، طی چند روز گذشته کش و قوس ها بر سر خرید هواپیما های مسافربری ایرباس و بوئینگ به بالاترین حد خود رسیده چنانکه که بازهم بد عهدی سیاستمداران آمریکایی در مجلس نمایندگان کشور آمریکا نمایانگر شده و بر همین اساس قانونی را به تصویب رسانده اند که به موجب آن، فروش هواپیماهای مسافربری به ایران ممنوع شد.

به دنبال آن رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که این قانون در صورت تصویب، تضعیف توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به همراه خواهد داشت و اگر مجلس نمایندگان این قانون را به قصد ممانعت از فروش هواپیماهای مسافربری بویینگ به ایران، به تصویب برساند آن را وتو خواهد کرد.

سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع در گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» اعلام کرد : باید توجه داشت که ممانعت از فروش هواپیماهای مسافربری به ایران یکی از موارد نقض آشکار برجام است که البته لازم به ذکر می باشد که برجام یک توافق بین المللی بود که نقض قوانین آن نیز می بایست با پیامدهای بین المللی همراه باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع با اشاره به آغاز به کار مجلس پس از بازدید نمایندگان از حوزه های انتخاباتی خود، ادامه داد : یکی از موارد مهمی که در شروع به کار مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، موارد نقض برجام است.بدون شک نقض قوانین برجام با واکنش های داخلی متقابل دولت و مجلس همراه خواهد بود چنانکه قوانین نقض آن و واکنش های طرفین، در برجام پیش بینی شده  است.

سعید باستانی افزود : حرف و حدیث های اینچنینی بر سر فروش ایرباس و بوئینگ به ایران بیشتر برای آمریکایی ها جنبه داخلی دارد تا به واسطه ی آن بتوانند از مواردی که نتوانستند در برجام به نتیجه برسند، به این نحو جو سازی سیاسی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد : بدون شک مجلس به دنبال حفظ شأن‌ و منزلت مردم کشور خواهد بود و در همین راستا می بایست تمامی جوانب قراردادهای پس از برجام به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

آمریکایی ها نباید فکر کنند که هرکاری بخواهند می توانند انجام دهند و مجلس نیز چنین شرایطی را نمی پذیرد.با این حال به دنبال آن هستیم که موضوع خرید هواپیماهای مسافربری به ایران حل شود و البته می بایست به موازات آن در مجلس پیش بینی های لازم در صورت بد عهدی های سیاسی آمریکا، صورت گیرد .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=97586
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه