نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد :

ممنوعیت ورود کالاهای خارجی علاج درد صنعت لوازم خانگی ایران نیست

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت صنعت لوازم خانگی ایران بیان داشت : بدون شک صنعت لوازم خانگی ایران از پتانسیل بسیار خوبی بهره میبرد اما متاسفانه تا به امروز از این پتانسیل به معنای واقعی استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت صنعت لوازم خانگی ایران بیان داشت : بدون شک صنعت لوازم خانگی ایران از پتانسیل بسیار خوبی بهره میبرد اما متاسفانه تا به امروز از این پتانسیل به معنای واقعی استفاده نشده است.

فریدون احمدی بیان داشت : باید قبول کنیم که در گذشته حمایت جدی از این صنعت نشده است.البته این حمایت جدی نباید به منع واردات کالای خارجی تعبیر شود چرا که منع ورود کالا کمکی به پیشرفت صنعت لوازم خانگی ایران نخواهد کرد.

وی در ادامه افزود : اینکه هنوز صنعت لوازم خانگی ایران به جایگاه واقعی خود دست نیافته به عوامل متعددی بستگی دارد اما مهمترین آن عدم ورود تکنولوژی به این صنعت و در نقطه مقابل میل خریدار به تکنولوژی روز دنیاست.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : اینکه برخی از کارخانجات ما تعطیل شدند به دلیل اصرار بر شیوه تولید سنتی بود. عدم به روز رسانی در روند تولید و همچنین پشت کردن به تکنولوژی روز دنیا در نهایت این کارخانه ها را به بن بست رساند.گرچه نباید از نقش دولت در راستای حمایت و سوق دادن کارخانه های تولیدی به سمت تکنولوژی غافل شد.

فریدون احمدی خاطرنشنان کرد : از یاد نبریم که امروز در دنیا مرزی برای مشتریان وجود ندارد و بر همین اساس میل و ذائقه مشتری همواره در حال تغییر است. مشاهده قابلیت ها و محصولات جدید در دنیا، قطعا مشتریان را به سمت خرید محصولات با کیفیت و با تکنولوژی سوق خواهد داد و این مهم اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد : همانطور که قبلا هم گفته ام تولیدکنندگان ما می بایست مبنای تولیدات خودرا صادرات محور کنند و از فکر تولید برای 80 میلیون نفر خارج شوند تا به واسطه رسیدن به بازار جهانی شاهد رشد صنعت لوازم خانگی ایران باشیم.

احمدی افزود : البته ما هم اکنون در صنعت لوازم خانگی برندهای خوب ایرانی نیز داریم که در حال تولید با کیفیت هستند و از سهم بازار منطقه نیز بهره می برند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن عنوان داشت : یکی دیگر از راه های رشد صنعت لوازم خانگی ایران حضور برندهای معتبر در بازار ایران و سرمایه گذاری این برندها در کشور است. همانطور که در حال حاضر دو برند کره ای در کشور با ایجاد کارخانه و عمق داخلی سازی مناسب به تولید مشغول هستند.

وی ادامه داد : بنده شخصا از برخی از این کارخانه ها بازدید داشته ام و تا 60 درصد عمق داخلی سازی را مشاهده کردم.

فریدون احمدی خاطرنشان کرد : حضور برندهای خارجی و سرمایه گذاری این برندها باعث انتقال تکنولوژی به این صنعت خواهد شد.باید شرایطی فراهم شود که سرمایه گذاران بیشتری به حضور در ایران و ایجاد کارخانه تمایل پیدا کنند.

وی در پایان بیان داشت : بهتر است به جای جدل و کارشکنی برای خارج کردن رقبای خارجی از بازار ایران که سرمایه گذاری خوبی در ایران کرده اند، به رقابت بپردازیم.رقابتی که قطع بخ یقین به نفع صنعت لوازم خانگی ایران خواهد بود و ثمره ای جز رشد و شکوفایی بیش از پیش این صنعت نخواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=125286
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه