میهن صنعت :

منافع قطعه‌سازان در پیوست قراردادها

میهن صنعت : تحقق خودکفایی داخلی و اقتصاد مقاومتی در گرو تولید داخلی کالاهای مورد نیاز است تا برای ادامه راه و در بحث صادرات حرفی برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از صمت ، در جلسه مشترک قطعه‌سازان با وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تهیه پیوستی به منظور الزام خودروسازان به استفاده از قطعات داخلی در تولید خودرو مشترک با خارجی‌ها تاکید شد تا بحث سهم ساخت داخل و توسعه صنعت قطعه کشور اجرایی شود.

در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که باید منافع مشخصی برای قطعه‌سازان در پیوست قراردادهای بین‌المللی خودروسازان با شرکت‌های خارجی افزوده شود. این در حالی است که انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور نیز در همین زمینه بسته پیشنهادی ارائه کرد تا ضمیمه قراردادها شود.

در این بسته که به صورت برد- برد پیشنهاد شده، خودروسازان خارجی به نوعی تضمین می‌دهند که با توجه به تیراژ اقتصادی تولید و از سویی تولید قطعات ارزان و با کیفیت به‌وسیله قطعه‌سازان داخلی این امکان فراهم شود تا از قطعه‌سازان ایرانی در زنجیره تامین جهانی استفاده کنند.

برای دستیابی به این هدف کارگروه‌هایی از سوی کارشناسان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده و این موضوع هم‌اکنون در حال پیگیری است که به زودی نتایج مثبت آن اعلام خواهد شد.

به این ترتیب در پیوست قراردادهای خودرویی علاوه بر الزام ساخت داخل 40درصدی و صادرات 30درصدی که توجه جدی به صنعت قطعه کشور دارد، 2 بند دیگر به پیشنهاد قطعه‌سازان اضافه می‌شود که می‌تواند کمک بسیاری به رشد و توسعه صنعت قطعه کشور داشته باشد.

آرش محبی‌نژاد – دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=85723
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه