میهن صنعت:

مهاجرانی: مسی ترس ندارد، به او احترام بگذاریم/ تیم ملی تدارک بزرگ می‌خواهد

میهن صنعت: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی 1978 آرژانتین معتقد است ایران می‌تواند در جام‌جهانی 2014 از گروهش صعود کند اما در عین حال گفت، تیم ملی قبلا هم با ستاره‌های فوتبال دنیا روبه‌رو شده اما تیم ملی کنونی تدارکات بزرگ می‌خواهد تا دلهره و اضطر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حشمت‌الله مهاجرانی در گفت‌وگویی با بیان اینکه گروه تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی 2014 به هیچ وجه آسان نیست، اظهار کرد: آرژانتین از مدعیان اصلی قهرمانی جام جهانی است و همواره در آمریکای جنوبی عملکردی فوق‌العاده داشته است. همچنین نیجریه و بوسنی از تیم‌هایی بودند که مستقیم به جام جهانی آمدند و مطمئن هستم نیجریه برای آرژانتین دردسرهای بزرگی ایجاد می‌کند.

 

گروه ایران اصلا ضعیف نیست

 

او افزود: صحبت برخی کارشناسان را که گفته‌اند گروه ایران ضعیف است، اصلا قبول ندارم. باید خودمان را تا جام جهانی بسازیم. شرایط ما و آرژانتین نسبت به سال‌ها قبل فرق کرده است. الان زمان تورنمنت مادرید نیست که تیم ایران با آرژانتین مساوی کرد و 80 هزار تماشاگر اسپانیایی به افتخار ایران ایستادند و تیم ما را تشویق کردند. برخی اتفاقات فقط برای ثبت در تاریخ بودند. الان باید خیلی آمادگی داشته باشیم. هر چند در فوتبال امروز هم اگر تیمی متفاوت و بازیکنان پدیده داشته باشید، نتایج بازی با تیم‌های بزرگ را هم می‌توان تغییر داد. ژاپن و کره‌جنوبی خودشان را به حدی رسانده‌اند که باور می‌کنیم بتوانند در جام جهانی شگفتی باشند.

 

آمریکای جنوبی‌ها به اروپایی‌ها هم اجازه عرض‌اندام نمی‌دهند چه رسد به آسیایی‌ها!

 

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین درباره بازی در آمریکای جنوبی نیز به ایسنا گفت: فکر می‌کنم جدا از قدرتی که تیم‌هایی چون برزیل، آرژانتین، شیلی و مکزیک دارند، خیلی سخت است که بازی‌ها در آمریکای جنوبی یعنی منطقه این کشورها برگزار شود و آنها اجازه دهند تیم‌های اروپایی خوب بازی کنند و قهرمان شوند؛ چه رسد به تیم‌های آسیایی! بنابراین بازی در آمریکای جنوبی با تیم‌های آمریکای جنوبی سختی دو چندان دارد. همچنین موقعیت جغرافیایی نیجریه شبیه برزیل است و از این حیث شرایط نیجریه بهتر از ایران و بوسنی است.

 

عملکرد ایران قابل پیش‌بینی نیست اما می‌توانیم صعود کنیم

او در پاسخ به این که تا چه اندازه معتقدید ایران می‌تواند از گروهش صعود کند نیز خاطرنشان کرد: با وجود تمام شرایطی که گفتم و سختی کار ایران معتقدم تیم ملی می‌تواند از گروهش صعود کند به شرط آن که در فرصت باقیمانده تا جام جهانی به خوبی آماده شود. بازیکنان باید با تیم‌های بزرگ بازی کنند تا تجربه‌شان افزایش یابد. البته تیم ایران همیشه متفاوت بوده و به همین خاطر نمی‌توانم عملکردش را پیش‌بینی کنم. یک وقت مقابل کره‌جنوبی بسیار خوب بازی می‌کند و نتیجه فوق‌العاده‌ای می‌گیرد اما یک وقت در بعضی بازی‌ها مقابل لبنان و قطر ناامیدکننده ظاهر می‌شود.

علی دایی نداریم اما بهترین خط هافبک ادوار گذشته را داریم

مهاجرانی در پاسخ به اینکه تیم ملی کنونی در قیاس با تیم‌ ملی در جام‌های جهانی 2006، 1998 و حتی 1978 چه تغییری کرده و گروه ایران در جام جهانی 2014 چه تفاوتی با ادوار گذشته دارد، نیز به ایسنا گفت: به نظرم نباید تیم ملی کنونی را با تیم‌های ملی گذشته مقایسه کرد. در هر دوره پدیده‌ها و ستاره‌ها فرق می‌کنند. دیگر مهاجمی چون علی دایی نداریم و کسی هم تاکنون نتوانسته جایش را پر کند اما مثلا اشکان دژآگه مهره‌ای است که شاید گره از کار تیم ملی باز کند. در میان خطوط تیم ایران فکر می‌کنم خط هافبک فعلی ما نسبت به تیم‌های ملی گذشته وضعیت بهتری دارد به شرط آن که مثلث مجتبی جباری، آندو تیموریان و جواد نکونام در آن شکل گیرد. جباری بازیکن فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند در جام‌جهانی 2014 کارایی بالایی برای ما داشته باشد.

این تیم ملی تدارکات بزرگ می‌خواهد تا دلهره و اضطرابش بریزد

وی افزود: گروه ایران اگر چه سخت است اما نسبت به سال‌های 2006، 1998 و 1978 آسان‌تر است. برای همین پیش‌بینی می‌کنم بتوانیم از این گروه به مرحله بعدی صعود کنیم. ایران برای چهارمین بار در جام جهانی شرکت می‌کند و این مرتبه جدی‌تر از قبل هدفش صعود به دور بعدی است. این تیم تدارکات بزرگ می‌خواهد. باید دلهره و اضطراب بازیکنان را با فراهم کردن حریفان تدارکاتی بزرگ از بین ببریم.

ایرانی‌ها باید مثل همه دنیا به بزرگانی چون مسی احترام بگذارند

این پیشکسوت فوتبال با تقبیح کردن رفتار ایرانی‌هایی که با هجوم به صفحه شخصی لیونل مسی در فیس‌بوک به او توهین کرده‌اند، به ایسنا گفت: این کار به هیچ وجه درست نبود و ایرانی‌ها باید به بزرگان فوتبال دنیا احترام بگذارند. کاری که مردمان تمام دنیا انجام می‌دهند. ایرانی‌ها خود نیز حرمت دارند که با رفتارشان می‌توانند حرمت‌شان را حفظ کنند. فرهنگ‌شان را به دیگران بشناسانند و قطعا جام جهانی یکی از بزرگترین عرصه‌ها برای این کار است.

قبلا هم مقابل بزرگان دنیا قرار گرفتیم پس نباید بترسیم

به نقل از ایسنا مهاجرانی با بیان اینکه همچنین نباید از مسی تابلویی ساخت که تمام توجه ملی‌پوشان را خودش جلب کند، افزود: بازیکنان ایرانی در سال‌های گذشته چندین مرتبه مقابل بازیکنان بزرگ دنیا ایستادند. فرانتس بکن‌باوئر، میشائیل بالاک و ستاره‌های دیگری که تعدادشان هم کم نبود. پس نباید بترسیم. مسی الان بی‌تردید یکی از بهترین‌های فوتبال جهان است اما او همراه با یک تیم به مصاف ما می‌آید. بنابراین باید برای مقابله با تیم‌ آنها برنامه داشته باشیم و از الان مدام در فکر رویارویی با شخص مسی نباشیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=34716
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه