مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر
بازار خودرو همواره میزبان رویدادهای جذابی است که در این بخش تلاش شده تا خلاصه ای از مهمترین اخبار خودرو جهان در هفته اخیر گردآوری شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بازار خودرو همواره میزبان رویدادهای جذابی است که در این بخش تلاش شده تا خلاصه ای از مهمترین اخبار خودرو جهان در هفته اخیر گردآوری شود.
معرفی نسل جدید داج چارجر دیتونا به مناسبت سالگرد 50 سالگی
داج چارجر دیتونا با پوزهای کشیده و اسپویلری عظیم تبدیل به یکی از آیکونیکترین خودروخای آمریکایی شد. حالا با 50 سالگرد این خودرو داج تصمیم گرفته تا مدل 2020 این خودرو را با نام داج چارجر SRT هلکت وایدبادی دیتونا 50 Anniversery ادیشن تولید کند که اسم بسیار بلندی دارد.
ترمزهای برمبو در جلو شش پیستون و در عقب چهار پیستون دارد تا این غول را به راحتی متوقف کند. داخل کابین خودرو نام دیتونا بر روی چرم ناپا و جیر دوخته شده و اکثر این دوختها نیز به رنگ آبی است. این دوختهای آبی بر روی زیر آرنجی، رو دریها، داشبورد و سر دنده نیز دیده میشوند. دور پشت آمپر دیتونا که تا مرکز کنسول نیز ادامه دارد از جنس فیبر کربن است که یکی دیگر از نکات اختصاصی چارجر دیتونا محسوب میشود.
حضور تایپ S در فستیوال مونتری
چند روز قبل آکورا تیزر مبهمی را منتشر کرد و خبر از بازگشت تایپ S داد. حالا این خودرو کانسپت معرفی شد و در فستیوال مونتری در معرض دید عموم قرار میگیرد. این خودرو از استایل و طراحی مدلهایی مانند NSX و RDX پیروی میکند و از خطوط تیز و برشهای زیادی در این خودرو استفاده شده است که چهره این خودرو را بسیار تهاجمی و زیبا جلوه میدهد.
محصولات تایپ S قرار است دو سال دیگر به بازار معرفی و عرضه شوند و اولین محصولی که پذیرای این تریم خواهد بود TLX است. هیچ مشخصات فنی از این کانسپت و پیشرانههایی که برای این تایپ در نظر گرفتهاند منتشر نشده و باید منتظر ماند اما انتظار میرود آکورا از پیشرانههای 6 سیلندر قدرتمند با سیستم چهارچرخ متحرک برای این مدلها استفاده کند.
بالاخره تانک رضوانی رونمایی شد
بالاخره پس از کلی تیزر مبهم نمونه جدید تانک رضوانی معرفی شد. تانک X جدیدترین خودروکمپانی رضوانی محسوب میشود که پیشتر به طور کامل در مورد این خودرو صحبت کردهایم. طراحی کلی این خودرو آنچنان فرقی با نمونه قبلی نکرده است و تنها تفاوتهایی که در نگاه اول به چشم میخورد تغییر سپر جلو، گرافیک چراغهای جلو، فرمت جلو پنجره، برجستگیهای روی کاپوت، تغییر فرمت باز شدن درب عقب، خطوط شکسته در نمای جانبی، شیب کمتر سقف، سپر عقب چراغهای عقب و نمای کلی عقب هستند. داخل خودرو نیز دستخوش تغییر شده است.
رضوانی این مدل را با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربو تولید میکند. این پیشرانه 285 اسب بخار قدرت دارد و مخصوص خودروهای صادراتی است. تانک ایکس پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری تنفس طبیعی با 285 اسب بخار و 8 سیلندر 6.4 لیتری 500 اسب بخاری نیز دارد. یک پیشرانه دیزل 6 سیلندر 3.6 لیتری 285 اسب بخاری نیز برای تانک ایکس در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/