«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

مهمترین اخبار خودرو جهان در هفته اخیر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهمترین اخبار خودرو جهان در هفته اخیر منتشر شد.

بشقاب پرنده کیا رونمایی شد

خودروساز کره ای کیا کانسپت جدید خود با عنوان  Futuron را به نمایش گذاشت. این کوپه-شاسی بلند جدید کیا مجهز به رینگ های غول آسا و دودرب بوده و در رده خودروهای تمام الکتریکی قرار می گیرد.

 نام این خودرو از دو واژه "future" و "on" گرفته شده و در واقع این خودرو مفهومی پیش نمایشی از خودروهای الکتریکی آینده کیا و سطح بالایی از اتصال است.

کانسپت کیا Futuron براساس پلتفرم اس یو وی ساخته شده و مجهز به سیستم AWD است اگرچه اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این محصول کیا منتشر نشده است. این خودرو نسبتا بزرگ از طول 191 اینچی (4850 میلی متر) و فاصله محوری 118.1 اینچی (3000 میلی متری) بهره برده و ارتفاع آن تنها برابر با 61 اینچ (1550 میلی متر) است.

فیس لیفت آزرا معرفی شد

شرکت هیوندای از خودروگرنجور(آزرا) خود برای نخستین بار به عنوان یک مدل پرچمدار در سال 1986 رونمایی کرد اما این سدان بزرگ پس از معرفی هیوندای دیناستی، عنوان خود را طی یک دهه از دست داد. این خودروساز کره ای از نسل ششم این خودرو در سال 2016 رونمایی کرد که هم اکنون فیس لیفت آن با تغییرات گسترده و قابل توجه رسما معرفی شده است.

این خودروساز کره ای مشخصات فنی نسل جدید هیوندای آزرا را نیز منتشر کرده است. در زیر کاپوت این محصول کره ای پیشرانه بنزینی 2.5 لیتری قرار می گیرد که نیرو از طریق گیبرکس 8سرعته اتوماتیک منتقل می شود.

مازراتی و تولید خودروهای الکتریکی

 شرکت تولید کننده خودروهای لوکس مازراتی به سمت تولید خودروهای الکتریکی گام برداشته و به نظر می رسد که نقشه راه این خودروساز ایتالیایی  با تولید خودروهای الکتریکی عجین شده است.

گروه FCA، خانواده بزرگ مازراتی در سه ماهه سوم سال جاری اعلام کرد که تمامی خودروهای آینده مازراتی از یک نسخه الکتریکی بهره می برند. این برند ایتالیایی قصد دارد تا با ورود به عرصه خودروهای الکتریکی سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

مازراتی به دنبال عرضه نسخه الکتریکی گرن توریسمو نیز است اما جزییات آن تاکنون منتشر نشده است. از برنامه های سال 2022 مازراتی می توان به عرضه نسخه کابریو نسل جدید گرن توریسمو و سدان اسپرت کواتروپورته اشاره کرد. 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188367
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه