«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

علاقه مندان به دنیای خودرو در هفته گذشته شاهد معرفی خودرو اسپرت زینگر 21C و اخباری از تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر صنعت خودروسازی جهان و چین بودند که در این بخش به مرور مهمترین اخبار هفته گذشته پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علاقه مندان به دنیای خودرو در هفته گذشته شاهد معرفی خودرو اسپرت زینگر 21C و اخباری از تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر صنعت خودروسازی جهان و چین بودند که به نظر می رسد علاوه بر نگرانی های مربوط به تلفات جانی این بیماری، تاثیرات اقتصادی آن نیز منجر به تشدید نگرانی های سرمایه گذاران و شرکت های خودروسازی شده است.

 زینگر 21C با قدرت 1250 اسب بخار!

 شرکت خودروسازی زینگر هفته گذشته تیزر ویدیویی ابرخودروی خود با عنوان 21C را منتشر کرد و هم اکنون تیزر جدیدی از خودرو 21C در اینترنت به نمایش گذاشته شده که حاکی از قدرت و عملکرد فوق العاده آن است.

مقر شرکت زینگر در کالیفرنیا قرار دارد و به نظر می رسد که در ساخت ابرخودروها مهارت خاصی دارد. زینگر 21C مجهز به یک پیشرانه 1250 اسب بخاری است که شتاب صفر تا صد را تنها در مدت زمان 1.9 ثانیه پر می کند.

خودرو پر قدرت و سریع مدل 21C قرار است که به صورت رسمی در نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو رونمایی شود. نمایشگاه ژنو در ماه مارس آغاز به کار می کند اگرچه پیش از این نمایشگاه خودرو پکن در پی شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

کاهش 92 درصدی فروش خودرو در چین

 اتحادیه خودروفروشان چین اعلام کرد که در ۱۶ روز ابتدایی ماه فوریه، تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا در این کشور، فروش خودرو توسط خرده‌فروشان با ۹۲ درصد سقوط نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

میزان فروش خودروی شخصی چین در ۱۶ روز ابتدایی ماه فوریه ۴۹۰۹ دستگاه بوده است که نسبت به فروش ۵۹۹۳۰ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، نتیجه‌ای بسیار ضعیف به حساب می‌آید.

توقف ساخت کارخانه تسلا در اروپا

 یک دادگاه آلمانی در روز یکشنبه به شرکت سازنده خودروهای الکتریکی تسلا دستور داد تا قطع درختان زمین های جنگلی را به منظور ساخت نخستین کارخانه خودرو و باتری در اروپا متوقف کند.

تولید کننده خودروهای الکتریکی تسلا در ماه نوامبر اعلام کرد که درصدد یک کارخانه جدید در شرق ایالت برندنبرگ است.

شرکت تسلا موظف شد که طی بیانیه دادگاه قطع درختان را تا زمان تصمیم گیری نهایی متوقف کند که در صورت ادامه کار، پاک سازی جنگل پیش از تصمیم نهایی در خصوص شکایت یک گروه حفاظت از محیط زیست به نام لیگ سبز برندنبرگ انجام می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191521
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه