«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

بازار خودرو جهانی به دلیل شیوع کرونا ویروس و به دنبال تعطیلی کارخانه ها و فروشگاه ها روزهای نسبتا آرامی را پشت سر می گذارد و در این بخش به مهمترین رویدادهای خودرویی هفته اخیر پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بازار خودرو جهانی به دلیل شیوع کرونا ویروس و به دنبال تعطیلی کارخانه ها و فروشگاه ها روزهای نسبتا آرامی را پشت سر می گذارد. صنعت خودروسازی متحمل خسارات زیادی شده است و حالا با گذشت زمان برخی از کارخانه های خودروسازی به تدریج در حال باز شدن و بازگشت به چرخه تولید هستند. به نظر می رسد که احیای این صنعت مهم زمان زیادی احتیاج داشته باشد و به تدریج صورت بگیرد.برخی از شرکت خبر بازگشایی خود را از هفته آینده اعلام کردند. در این بخش قصد داریم نگاهی به مهمترین اخبار خودرو در هفته اخیر بیندازیم.

از سرگیری تدریجی فعالیت دو کارخانه هوندا و PSA

دو گروه خودروسازی PSA  و هوندا به دنبال لغو برخی از محدودیت ها و بازگشایی فروشگاه های و نمایشگاه های اتومبیل از راه اندازی تدریجی کارخانه های خود خبر دادند. اولین موج بازگشایی کارخانه های PSA بین 4 الی 11 ماه می بوده و این سازنده فرانسوی خودروهای پژو، اوپل، سیتروئن و واکسهال در روز دوشنبه اعلام کرد که حدود دو ماه از تعطیلی کارخانه های شرکت می گذرد . کارخانه انگلیس خودروساز ژاپنی هوندا از اوایل ماه مارس تعطیل بوده و قرار است که از 8 می بازگشایی شود.

سخنگوی شرکت هوندا در این خصوص عنوان کرد: بازگشایی تدریجی کارخانه های خودروسازی در راستای توصیه دولت انگلیس و با توجه به تقاضای بازار صورت می گیرد. شرکت هوندا که در سوندون مشغول به تولید مدل سیویک سایز متوسط بوده و قرار است روزانه 430 دستگاه خودرو تولید کند.

افت فروش خودرو در بازار ژاپن

تازه‌ترین داده‌ها و آمارهای منتشره حاکی از آن است میزان فروش خودرو در بازار ژاپن که بدون شک یکی از بزرگترین و مهم ترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود، تحت تاثیر شیوع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و افت شدید تقاضای مشتریان به کمترین میزان خود در ۹ سال گذشته رسیده، به گونه ای که در ماه گذشته میلادی یعنی آوریل ۲۰۲۰، با کاهش ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است. میزان فروش خودرو در بازار این کشور آسیای شرقی در ماه گذشته میلادی طبق اعلام انجمن خودروسازان و فروشندگان خودرو در ژاپن، به ۲۷۰ هزار و ۳۹۳ دستگاه کاهش یافته است.

کاهش فروش قابل توجه خودرو در فرانسه

 

تازه‌ترین آمار و گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که میزان فروش خودرو در بازار فرانسه که بدون شک یکی از بزرگترین و مهمترین بازارهای فروش خودرو در اروپا و جهان به شمار می‌رود، در ماه گذشته میلادی آوریل ۲۰۲۰ تحت تاثیر شروع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضای مشتریان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک کاهش ۸۸.۸ درصدی روبه‌رو شده است. فرانسه که هشتمین بازار بزرگ و مهم تولید و فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود، تحت تاثیر شیوع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا ، اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه همچون بسیاری دیگر از کشورهای جهان با رکود بی سابقه ای در میزان فروش خودرو مواجه شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=195385
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه