«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

شیوع کرونا ویروس تمامی صنایع جهان از جمله خودروسازی را درگیر کرده است و تمامی شرکت های و برندهای به دنبال راهی برای جبران ضررهای خود بوده اگرچه در این کسادی بازار، فروش برندهایی نظیر تسلا افزایش پیدا کرده است. اخبار هفته اخیر نیز متاثر از شیوع این بیماری در جهان است که از جمله می توان به تعویق نمایشگاه خودرو ژنو اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شیوع کرونا ویروس تمامی صنایع جهان از جمله خودروسازی را درگیر کرده است و تمامی شرکت های و برندهای به دنبال راهی برای جبران ضررهای خود بوده اگرچه در این کسادی بازار، فروش برندهایی نظیر تسلا افزایش پیدا کرده است. اخبار هفته اخیر نیز متاثر از شیوع این بیماری در جهان است که از جمله می توان به تعویق نمایشگاه خودرو ژنو اشاره کرد.

 

تعویق نمایشگاه خودرو ژنو تا سال 2022

 

برگزارکنندگان نمایشگاه ژنو اعلام کردند که پس از مشورت با سازندگان و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه، به این نتیجه رسیده‌اند که این رویداد در سال ۲۰۲۱ برگزار نشود و هیچ سازنده یا شرکتی در آن حضور نداشته باشد و اکثر شرکت‌های اتومبیل‌سازی نیز به اتفاق آرا ترجیح می‌دهند تا این رویداد را در سال ۲۰۲۲ برگزار کنند.کمیته و شورای سازمان بین‌المللی اعلام کرد که بخش خودروسازی جهان در حال حاضر مرحله‌ دشواری را پشت سر می‌گذارد و باید به شرکت‌کنندگان زمان داد.

شاسی بلند MG فیس لیفت شد

خودروساز چینی MG از به روز رسانی شاسی بلند ZS به عنوان مدل 2020 خبر داد. این خودرو MG از تکنولوژی و طراحی جدید بهره برده و از هم اکنون با قیمت 15,495 پوند در اختیار مشتریان قرار می گیرد و در صورت سفارش امکانات بیشتر و مدل بالاتر، قیمت آن تا 17,795 افزایش می یابد.از زمان رونمایی این مدل چینی تنها یک پیشرانه در دسترس خواهد بود و نسخه استاندارد به پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری 4 سیلندر با قدرت 105 اسب بخار و 141 نیوتون متر گشتاور مجهز است.براساس اعلام شرکت MG، شتاب صفر تا 62 مایل این خودرو حدود 10.9 ثانیه است و بیشینه سرعت آن به 109 مایل بر ساعت می رسد.به نظر می رسد که گیربکس 5 سرعته دستی تنها در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

 

تسلا از تویوتا جلو زد

 

 تسلا به‌طور رسمی از تویوتا پیشی گرفت و به ارزشمندترین خودروساز جهان تبدیل شد.شرکت تسلا علیرغم شیوع کرونا ویروس و اوضاع بازار، حرکت روبه‌رشد خود را ادامه داده و باتوجه‌به معامله شدن هر سهم آن با قیمت ۱،۲۲۸ دلار، ارزش این شرکت در بازار بورس به حدود ۲۲۰ میلیارد دلار رسید.این شرکت در سه‌ماهه دوم امسال حدود ۹۰،۶۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی تولید کرده و در حالی که تویوتا از کاهش ۳۵ درصدی تولید طی سه‌ماهه دوم امسال خبر داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197776
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه