«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

صنعت خودروسازی به سبب سودآوری بالا از جمله صنایع مهم و حساس در جهان تلقی می شود که اتفاقات و اخبار این بخش برای اکثر افراد حائز اهمیت است. در این بخش تلاش شده تا خلاصه ای از رویدادهای مهم خودرویی گرداوری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صنعت خودروسازی به سبب سودآوری بالا از جمله صنایع مهم و حساس در جهان تلقی می شود که اتفاقات و اخبار این بخش برای اکثر افراد حائز اهمیت است. در این بخش تلاش شده تا خلاصه ای از رویدادهای مهم خودرویی گرداوری شود. 

تصاویر ابر خودروی استون مارتین اسپیدستر V12 منتشر شد

نخستین تصاویر ابر خودروی استون مارتین اسپیدستر V12 منتشر شد و قرار است که تنها 88 دستگاه از این مدل روانه بازار شود. استون مارتین اسپیدستر V12 بدون شیشه عقب و سقف عرضه می شود و نخستین مراحل تست فنی خود را سپری می کند که امکان سفارش آن در حال حاضر وجود دارد اگرچه از اوایل بهار 2021 در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

بخش سفارشی سازیQ استون مارتین وظیفه ساخت این خودرو را بر عهده دارد و در واقع با الهام ازبخش خودروسازی استون مارتین و صنعت هوانوردی طراحی شده است. این مدل تازه وارد بسیاری از مشخصات خود را از مدل ونتیج به ارث برده و چراغ های جلو، خروجی های هوا و همچنین چراغ های نواری عقب گواه این موضوع است.

استون مارتین اسپیدستر V12 مجهز به یک پیشرانه 5.2 لیتری وی 12 با قدرت 690 اسب بخار و 735 نیوتون متر گشتاور است که نیرو از طریق سیستم انتقال 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود.

رشد 30 درصدی خودروی مسافری در هند

طبق اعلام این انجمن صنعتی، در ماه سپتامبر ۲۷۲,۰۲۷ خودرو فروخته شده است در حالی که در ماه مشابه سال قبل ۲۱۵,۱۲۴ خودرو فروخته شده بود.رشد 30 درصدی انجمن تولیدکنندگان خودروی هند، سیام، اعلام کرد فروش خودروی مسافری این کشور در ماه سپتامبر با ۲۹ درصد جهش نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

طبق اعلام این انجمن صنعتی، در ماه سپتامبر ۲۷۲,۰۲۷ خودرو فروخته شده است در حالی که در ماه مشابه سال قبل ۲۱۵,۱۲۴ خودرو فروخته شده بود.سیام اعلام کرد: در سپتامبر امسال کل صادرات خودروهای مسافری و سه‌چرخه‌ها به ترتیب ۳۵.۸۹ درصد و ۵.۳۵ درصد در مقایسه با سپتامبر گذشته سقوط کرد اما کل صادرات دوچرخه در این ماه ۹.۱۷ درصد رشد داشته است

هیوندای سانتافه جدید معرفی شد

هیوندای سانتافه جدید با تغییر چهره جزئی و امکانات جدیدی مانند پیشرانه هیبرید قرار است در اختیار مشتریان قرار می گیرد. نسخه پایه این مدل از یک پیشرانه 2.5 لیتر چهار سیلندر با قدرت 191 اسب‌بخار و گشتاور 247 نیوتن‌متر بهره می برد.
 
کابین این مدل مجهز به یک صفحه نمایشگر 8.5 اینچی است که امکان سفارش نسخه 10.3 اینچی نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی این خودرو کره ای می توان از فناوری رانندگی نیمه خودران در اتوبان، شارژر بی‌سیم، و اپل کارپلی و اندرویداتو اشاره کرد.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=202645
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه