میهن صنعت گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته ی اخیر

در این مطلب سعی شده تا گزیده ای از مهم ترین اخبار اخیر خودرویی را که هر مخاطبی باید از آنها آگاهی پیدا کند جمع آوری کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هر یک شنبه برای آگاهی از مهمترین و جذاب ترین خبرهای خودرویی در سرتاسر جهان با «میهن صنعت» همراه شوید.

 

بی ام و  M5 2018 رونمایی رسمی شد

بی ام و 2018

یکی از پربیینده ترین اخبار خودرویی در هفته گذشته به معرفی رسمی نسل جدید خودروی  زیبا و شگفت انگیز بی‌ام‌و  M5 اختصاص یافت.

نسخه 2018  بی‌ام‌و  M5  از  پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین‌توربو، با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، بهره برده است.

این خودرو 200 پوند سبک تر از نسخه های پیشین می باشد و نیز اولین مدل از سری M است که شاسی‌بلند نیست ولی سیستم تمام چرخ محرک دارد.

قیمت نهائی این خودرو نامشخص است، اما  پیش‌بینی می شود در نسخه‌ی پایه، بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.

فولکس واگن تی -راک معرفی شد

فولکس واگن تی -راک

آلمانی در هفته ی اخیر پیشتاز بودند، علاوه بر شرکت بی ام و، فولکس واگن نیز از شاسی بلند جدید و خارق العاذه خود رونمایی کرد.

فولکس واگن

جدیدترین شاسیبلند فولکسواگن،  با 3 پیشرانه بنزینی و ۲ پیشرانه دیزلی با قدرتهای مختلف، به‌صورت محور جلو یا چهارچرخ محرک 4 Motion در  نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش گذاشته خواهد شد.

پیشرانههای بنزینی شامل پیشرانه TSI 1.0 با ۳ سیلندر و حجم ۱ لیتر، قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتنمتر فراهم میکند. پیشرانه TSI 1.5 با ۴ سیلندر و حجم ۱.۵ لیتر، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۴۰ نیوتنمتر دارد. پیشرانه TSI 2.0 با ۴ سیلندر و حجم ۲ لیتر همراه ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتنمتر گشتاور ارائه میشود.

از جمله آپشن های قابل توجه این خودرو شامل، علامت خطر کنار جاده، کروز کنترل، سیستم کمکی تغییر لاین، اسکن نقطه کور راننده، سیستم هشداردهنده ترافیک، ترمز اضطراری، سیستم هشداردهنده تصادف و سیستم کمکی پارک و چراغ جلو می شود.

فراری رسما خودروی پورتوفینو خود را رونمایی کرد

فراری پورتوفینو

پس از انتظارات طولانی علاقه مندان به خودروهای فراری، خودروی کوپه 8 سیلندر،جذاب  و مقرون به صرفه فراری پورتوفینو Ferrari Portofino)) به دنیای فوق العاده دیدنی خودرو وارد شد.

پورتوفینو،‌ یکی از شهرهای لوکس و زیبای ایتالیاست. رنگ بدنه این خودرو به  افتخار این شهر به نام قرمز پورتوفینو (Rosso Portofino) معرفی شده است.

طراحی داخلی و خارجی این کوپه شگفت انگیز در مرکز طراحی فراری و با تلفیق هنرمندانه عناصر کلیدی 812 سوپرفست و کالیفرنیا شکل گرفته است. سبک طراحی فست بک این خودرو در میان همه رودسترهای دو درب سقف فلزی دنیا،‌ منحصربه فرد بوده و زیبایی خارق العاده ای را به همراه ظاهری اسپورت خلق کرده است.

خودروی پورتوفینو از نسخه به‌روزرسانی شده پیشرانه 3.9 لیتری 8 سیلندر Vشکل توربو با زاویه 90 درجه بهره برده که پیش از این در مدل کالیفرنیا T استفاده می شد. این پیشرانه در سال‌های 2016 و 2017، جایزه موتور برتر سال را به خود اختصاص داده است.

تغییر نام خودروهای آئودی

آئودی

در حال حاضر تمامی خودروهای آئودی با یک حرف نشان داده می شود مانند Q7 و A1

پس از این، دو عدد در کنار مدل خودرو و نوع پیشرانه در پشت تمامی خودروهای آئودی  قرار می گیرد.

این اعداد بر اساس قدرت پیشرانه از عدد 30 تا 70 رده بندی می شود.

به طور مثال، عدد 30 مربوط به خودروهایی با قدرت پیشرانه 109 و 128 اسب بخار و عدد 45 به خودروهایی با قدرت 226 تا 248 اسب بخار اختصاص می یابد.

آمازون از معرفی جایگزینی برای جرمی کلارکسون خبر داد

جرمی کلارکسون

آمازون یک فهرست شغلی جدید منتشر کرده  که حاکی از آن است  این کمپانی به دنبال یک جایگزین برای "جرمی کلارکسون" در برنامه گرند تور است.

دلیل این رویداد، "پنومونی" شدید جرمی کلارکسون عنوان شده که برای مدتی این مرد محبوب خودرویی را از فعالیت دور می‌کند.

اولویت اول نیز با کسانی خواهد بود که دارای قد بلند و موهای فرفری هستند و همچنین باید توانایی لازم برای رانندگی با انواع و اقسام اتومبیل‌ها، بویژه خودروهای سوپراسپرت و سریع را داشته باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=131347
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه