«میهن صنعت» گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته ی اخیر

در هفته اخیر، رخدادهای مهمی در صنعت خودرو به وقوع پیوست که از مهمترین آنها می توان به معرفی رولز رویس کولینان و خبر استون مارتین DB11 AMR اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در هفته اخیر، رخدادهای مهمی در صنعت خودرو به وقوع پیوست که از مهمترین آنها می توان به معرفی رولز رویس کولینان و خبر استون مارتین DB11 AMR اشاره کرد.

برای اطلاع از مهمترین اخبار هفته با میهن صنعت همراه شوید.

 

لوکس ترین کراس اوور جهان معرفی شد

رولز رویز

با توجه به استقبال قابل توجه از بازار خودروهای کراس اوور و شاسی بلند، بسیاری از خودروسازهای لوکس جهان به دنبال حضور در این بازار هستند که رولز رویس اخیرا با رونمایی از کراس اوور کولینان ورود خود به این عرصه را اعلام کرده است.

این کراس اوور لوکس با بهای 150 هزار دلار در مکان نخست گران ترین خودروهای شاسی بلند قرار دارد.

همان طور که می دانید، خانواده های ثروتمند از مشتریان پرو پا قرص محصولات رولز رویس هستند و بدین ترتیب این خودروساز لوکس تمام تلاش خود را برای راحتی سرنشینان به کار گرفته است.

صندلی های راحت، یخچال به منظور خنک نگهداشتن نوشیدنی، استفاده از سیستم گرمکن و سردکن در صندلی های عقب و  صفحه نمایش لمسی از امتیازهای کابین آن محسوب می شود.

در زیر کاپوت کراس اوور کولینان پیشرانه  6.75 لیتری 12 سیلندر قرار می گیرد که قادر به تولید  563 اسب بخار و 850 نیوتن متر گشتاور است.

 

استون مارتین DB11 AMR قدرتمند از دیروز

استون مارتین با تلفیقی از دو ویژگی سرعت بالا و طراحی لوکس اقدام به تولید نسل جدید DB11 AMR کرده که پیشرانه بی توربو 5.2 لیتری آن قادر به تولید 630 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور است.

به لطف این پیشرانه ی قدرتمند، بیشینه سرعت این محصول جذاب استون مارتین 208 مایل بر ساعت است و رقم 3.7 ثانیه را برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسانده است.

مدیران این شرکت انگلیسی بر این باورند که سواری با استون مارتین DB11 AMR تجربه فوق العادی برای رانندگان به ارمغان می آورد.

تغییرات زیادی به منظور بهبود عملکرد این خودرو بریتانیایی در نظر گرفته شده که از برجسته ترین آن ها می توان به استفاده از جعبه دنده 8 سرعته، تغییرات سیستم تعلیق و صدای هیجان انگیز اگزوز اشاره کرد.

در نمای خارجی این خودرو نیز شاهد تحولاتی هستیم که نمای خشن تر به ظاهر خودرو بخشیده است.

استون مارتین به جای استفاده از کروم از روکش مونوکرومی برای قطعات این خودرو استفاده کرده و به علاوه افزودن تریم تیره به اطراف چراغ های جلو و مه شکن زیبایی آن را دوچندان کرده است.

استون مارتین DB11 AMR در تابستان سال جاری با بهای 241 هزار دلار به آمریکا و انگلیس عرضه خواهد شد.

 

گلف GTI TCR  رونمایی شد

شرکت فولکس واگن از نسخه جدید و سریع خود با عنوان گلف GTI TCR رونمایی کرد. این محصول آلمانی که عنوان سریع ترین خودرو را از خانواده گلف یدک می کشد از پیشرانه   2لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژ با قدرت 286 اسب بخار و 370  نیوتون متر گشتاور بهره می برد.

فولکس‌واگن از رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی در نسخه استاندارد این محصول جدید بهره برده که امکان سفارش رینگ های 19 اینچی برای مشتریان وجود دارد.

کاربران در نمای خارجی و داخلی گلف GTI TCR شاهد تغییرات قابل توجهی در اسپلیتر جلو، سپر و یا صندلی ها هستند و در نتیجه طراحان فولکس واگن نهایت سلیقه خود را برای عرضه یک نسخه اسپرت به کار گرفته اند.

 

توقف تدریجی خط تولید خودروهای دیزلی نیسان در اروپا

در حالی که بسیاری از خودروسازهای جهان از جمله مزدا، دایملر و فولکس واگن همچنان متعهد به تولید خودروهای دیزلی هستند، برخی از برندهای خودروسازی از توقف تدریجی فروش خودروهای دیزلی در اروپا و سایر نقاط جهان خبر داده اند.

شرکت نیسان آخرین خودروسازی است که برنامه های خود را در راستای الکتریکی کردن خودروها منتشر کرده است.

این خودروساز ژاپنی متعقد است که مشتریان به دلیل افزایش مالیات ومحدودیت های ایجاد شده نگران هستند و به جای خرید نسخه های دیزلی، تمایل به خرید خودروهای بنزینی، هیبریدی و الکتریکی خواهند داشت.

سخنگوی این شرکت سامورایی ها در گفتگو با رویترز گفت، « ما به همراه سایر تولید کننده های و واحدهای صنعتی شاهد افت شدید فروش خودروهای دیزلی هستیم اما ما انتظار نداریم که این رویداد در کوتاه مدت اتفاق بیافتد.»

وی افزود، «در حال حاضر امکان دسترسی به پیشرانه های دیزلی مدرن برای مشتریان نیسان وجود دارد.»

هم اکنون، نیسان از موتورهای اشتعالی تراکمی که با همکاری دیگر همتای فرانسوی خود، شرکت رنو طراحی شده است، استفاده می کند.

خودروهای محبوب نیسان در حال حاضر مجهز به پیشرانه های 1.5، 1.6 و 2 لیتری توربودیزل با مصرف بسیار پایین هستند.

در اروپا، خانواده دیزل نیسان شامل مدل های X-Trail، قشقایی، نیسان جوک، میکرا و پولسار می شود.

در سال اخیر شاهد استقبال بالای مشتریان از خودروهای دیزلی در 15 کشور بزرگ جهان بودیم اما در اوایل سال جاری تقاضا برای خودروهای دیزلی به شدت افت کرده است.   

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=152575
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه