میهن صنعت گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته ی اخیر

نمایشگاه خودرویی فرانکفورت از جمله مهمترین رویداد سالیانه خودرویی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با توجه به افتتاح این جشنواره ی بزرگ خودرویی در هفته ی اخیر، مهمترین اخبار جهان این هفته «میهن صنعت» به نمایشگاه خودرویی فرانکفورت و خودروهای حاضر در این فستیوال جذاب اختصاص داده شده است.

مرسدس بنز پروجکت وان

حضور پر قدرت مرسدس در فرانکفورت

در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، مرسدس با یک خودروی جذاب و قدرتمند به نام پروجکت وان ظاهر شد. در قلب این خودرو از پیشرانه‌ی W08 که توسط لوییس همیلتون و والتری بوتاس رانده شده، استفاده شده است. این پیشرانه ی ۱.۶ لیتری در کنار ۴ سامانه الکتریکی می‌توانند بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار توان ایجاد کند. این هزار اسب‌بخار قرار است بیشینه سرعتی نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر درساعت برای خودرو رقم بزند. اما پروژکت وان یک قابلیت عجیب دارد و در کمتر از ۶ ثانیه به شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به معنای واقعی می‌توان آن را موشک نامید

مرسدس پروجکت 1.

قیمت مرسدس ای ام جی پروژه وان (Mercedes-AMG Project One) برابر 2.72 میلیون دلار یا 2.275 میلیون یورو خواهد بود. این سوپر اسپورت دو نفره دارای ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های فرمول یک در تمامی جنبه‌ها است.

به گفته مسئولان مرسدس ای ام جی، این هایپرکار تنها به تعداد محدود 275 دستگاه تولید خواهد شد و در سه ماهه دوم سال 2019 میلادی به خریداران تحویل داده می‌شود.

 

هوندا

شاهکار هوندا در فرانکفورت معرفی شد

هوندا جدیدترین خودروی برقی خود، کانسپت اوربان EV را در جریان نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی کرد. در واقع، این خودروی برقی مفهومی جدید نماد خودروهای برقی آینده این شرکت ژاپنی است.

خودروی مفهومیِ برقی اوربان، فناوری‌های پیشرفته را در قالب ظاهری ساده اما جذاب، ارائه می‌دهد.

طول کلی این خودرو، ۱۰۰ میلی‌متر از Jazz سوپرمینی کمتر است که در کلاس کامپکت قرار می‌گیرد. در جلو، نشان هوندا با نور پس‌زمینه‌ی آبی که نمایانگر طراحی خودروهای برقی هوندا است، خودنمایی می‌کند. درب‌های خودرو از طریق لولای عقب، به‌طور کالسکه‌ای باز و بسته می‌شوند؛ پورت شارژ باتری روی درب کاپوت قرار دارد. در داخل، فضای مورد نیاز برای چهار سرنشین فراهم شده است.

در مقابل راننده، یک فرمان ساده و یک نمایشگر بزرگ قرار دارد.طرح داشبورد که در اطراف نمایشگر هم کار گذاشته شده، تا درب‌ها و نمایشگرهای آن ادامه پیدا کرده است.

به گفته ی مدیر عامل این شرکت، نسخه نهایی این خودروی جمع و جور مفهومی در سال 2019 عرضه حواهد شد.

کانسپت کیا

رونمایی از خودروی عجیب کیا در فرانکفورت

شرکت کره ای کیا با رونمایی از خودروی هاچ بک عجیب خود نظر رسانه های جمعی حاضر در نمایشگاه را به خود جلب کرد. با توجه به اطلاعات منتشر شده، این محصول جدید کیا، پروسید نام دارد و می تواند پایه گذار یک عضو جدید برای خوانده ceed ها باشد.

نشان GT، قوس گلگیرهای گیرا و سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر نشانه‌هایی از یک محصول اسپورت هستند و امیدواریم این شاخصه‌ها در مدل تولیدی نیز پدیدار شوند.

بوگاتی در نمایشگاه فرانکفورت

رکورد به یادماندنی بوگاتی در فرانکفورت

خودرو بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron) خودرویی جدید و حیرت‌انگیز است که با رسیدن از سرعت صفر به چهارصد در ۴۲ ثانیه، رکورد جدیدی را از خود به جا گذاشته است.

شرکت فولکس واگن با معرفی این خودروی منحصر به فرد توانایی خود را به رخ همتایان خود کشید. از بارزترین توانایی های این شرکت می توان به جابه جا کردن رکورد سرعت صفر تا چهارصد و بازگشت به حالت سکون اشاره کرد.

بوگاتی شیرون این قابلیت باورنکردنی را دارد که در مدت زمان ۴۱٫۹۶ ثانیه سرعتش را از صفر به چهارصد کیلومتر بر ساعت برساند و سپس مجدد توقف کند.تست رسمی رکورد به جا مانده از این خودرو هم توسط خوان پابلو مونتویا، راننده حرفه‌ای کلمبیایی انجام شد و به وسیله داوران SGS-TÜV Saar  تایید شد.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، شیرون کماکان به سلطنت خود ادامه داده و خودرویی نخواهد توانست به این زودی ها رکوردهای آن را پشت سر بگذارد.

جنسیس G70

رقابت نفس گیر چشم بادامی ها با ژرمن ها در فرانکفورت

هدف جنسیس از عرضه‌ی  G70 ارائه‌ی یک سدان کامپکت لوکس، سبک‌وزن و پرشتاب، به‌عنوان رقیبی برای سری ۳بی‌ام‌و است.

جنسیس موتورز با ساخت  این خودرو قصد دارد حس لوکس بودن و هیجان را القا کند. کاملا مشخص به نظر می‌رسد که معیار عملکرد G70 بر اساس سری ۳ و طراحی داخلی آن بر پایه‌ی مرسدس C کلاس و آئودی A4 بوده است. نسخه استاندارد این خودروی کره ای از پیشرانه ی چهار سیلندر دو لیتری توربو، باقدرت 248 اسب بخار بهره برده است.

نسخه‌ی استاندارد با لاستیک‌های تمام فصل بریجستون و رینگ‌های ۱۸ اینچی قابل خرید است؛ اما نسخه‌ی V6 به همراه لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت جدید، رینگ‌های ۱۹ اینچی و ترمزهای چهار پیستونی در جلو و دو پیستونی در عقب عرضه می‌شود

.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=133731
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه