میهن صنعت گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته ی اخیر

هفته ی اخیر شاهد معرفی خودروهای فوق العاد و ثبت رکورد جدید از سوی شرکت های بزرگ خودروسازی بودیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هفته ی اخیر شاهد معرفی خودروهای فوق العاد و ثبت رکورد جدید از سوی شرکت های بزرگ خودروسازی بودیم. برای آشنایی با مهمترین اخبار دنیای خودرو  با میهن صنعت همراه شوید.

جنرال موتورز

 رویارویی جنرال موتورز با بلایای طبیعی

جنرال موتورز با رونمایی از کامیون مفهومی کانسپت جدید خود  جشم اندازی از حمل ونقل در آینده را به تصویر کشیده است.

SURUS کامیون شاسی‌دار خودران هیدروژنی است که با سوخت سلولی کار می‌کند. این پلت‌ فرم بزرگ مجهز به آخرین سیستم سوخت سلولی هیدروتک جنرال موتورز است. این کامیون دارای دو موتور، چهار چرخ با حداکثر قابلیت مانور و یک سیستم باتری لیتیوم یونی است

.

پیش بینی می شود این خودرو برای ارتش، حمل و نقل و نیز رویارویی با بلایای طبیعی استفاده شود.

 

جگوار

رکورد به یاد ماندنی جگوارXF  در سرزمین یخ

 یکی از اسکی باز های مطرح جهان در حالی که توسط خودروی بی نظیر جگوار XF Sportbrake با سرعت 188 کیلومتر در ساعت کشیده می شد، رکورد جهان را جابه جا کرد.

مرکز آزمایش جگوار لندور در کشور سوئد شاهد این رکورد زنی فوق العاده در دمای منفی 28 درجه ی سلسیوس بود.

رکورد پیشین 113 کیلومتر در ساعت بوده که به لطف فناوری چهارچرخ متحرک، فنربندی و سیستم اداپتیو الکترونیک خودروی جگوار XF شکسته شد.

 

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته ی اخیر

شکست سنگین بوگاتی شیرون

راننده سوئدی، لیلجا نیکلاس توانست در مدت 26,88  ثانیه با طی مسافت 1958 متری،کوینگ زگ آگرا RS را از حالت سکون به سرعت 400 کیلومتر در ساعت برساند. و با طی مسافت 483 متری در مدت 9,56  ثانیه از سرعت 400 به حالت سکون درآید.

این در حالیست که در ماه اخیر، بوگاتی شیرون برای ثبت رکورد 400-0 کیلومتر در ساعت با طی مسافت 3112 متری به  41,96 ثانیه زمان نیاز داشت.

پیشرانه ی ابر خودروی کوینگ زگ آگرا RS  با قدرت 1360اسب بخاری و گشتاور 1371 نیوتون متری توانست بوگاتی شیرون را شکست دهد.

 

رنج روور اسپرت

رونمایی رسمی از نسل جدید رنج روور اسپرت

نسخه ی فیس لیفت شده رنج روور اسپرت رونمایی شد. طراحی جدید و نیز استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا در کابین به عنوان بخشی از مدل 2018 این خودروی محبوب معرفی شد. علاوه بر آن، از ویژگی های برجسته نسخه به روز رسانی شده می توان به پیشرانه ی پلاگین هیبریدی اشاره کرد که این خودروی شاسی بلند را به نخستین خودروی PHEV کمپانی جگوار لندوور تبدیل کرده است.

 آپشن پلاگین هیبریدی رنج روور اسپرت با نشان P400e و ادغام موتور بنزینی توربوشارژر 2 لیتری با قدرت 296 اسب بخاری و نیز موتور الکتریکی 85 کیلو واتی در اختیار علاقه مندان خود قرار خواهد گرفت.  این شرکت انگلیسی مدعی است، خودروی پرقدرت رنج روور فاصله  0-62 مایل یر ساعت را تنها در مدت زمان کم تر از 6.7 ثانیه طی می کند.

ویژگی P400e توانایی رانندگی در حالت الکتریکی را با محدوده ی 31 مایل بر ساعت دارد. سیستم جدید درایو با عنوان Predictive Energy Optimisation شناخته شده و با کمک سیستم ناوبری ماهواره ای برای تغییر از حالت بنزینی به الکتریکی کار می کند.

برخلاف فناوری هیبریدی، نمای خارجی این خودروی فول سایز شاسی بلند از طراحی ظریفی بهره برده است. چراغ های LED پیکسل لیزر به همراه جلو پنجره ای و سپر جدید نمایانگر مهارت طراحان خوش ذوق این شرکت انگلیسی است.

از قابلیت های جذاب در فضای داخلی این برند باسابقه می توان به صفحه نمایش 10 اینچی ( Touch ( Pro Duo twin سیستم اینفوتیمنت، نمایشگر های دیجیتال و نیز استفاده از چرم با کیفیت اشاره کرد.

قیمت پایه برای نسخه به روز رسانی شده رنج روور اسپرت 61.315 پوند اعلام شده است.

 

bmw x3

قیمت بی ام و  X3 منتشر شد

 اگرچه  به نظر می رسد نسل سوم بی ام و X3  با نسخه های پیشین خود تفاوت چندانی ندارد، اما بسیاری از فناوری های روز دنیا در این خودروی لوکس آلمانی به کار رفته است.

قیمت برای نسخه پایه ی 2018 xDrive30i، 43,445 دلار اعلام شده و در صورت اضافه شدن هر نوع آپشنی به نسخه  M40i قیمت این خودروی محبوب را به میزان 70 دلار و 120 سنت افزایش می دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=135561
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه