«میهن صنعت» گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرو جهان در هفته اخیر

همانند هفته های گذشته به مهمترین رویدادهای خودرو جهان پرداخته ایم. تانک رضوانی و نسخه ویژه شیرون دیوو از جذاب ترین اخبار هفته گذشته است. با ما همراه شوید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، همانند هفته های گذشته به مهمترین رویدادهای خودرو جهان پرداخته ایم. تانک رضوانی و نسخه ویژه شیرون دیوو از جذاب ترین اخبار هفته گذشته است. با ما همراه شوید.

تانک رضوانی رونمایی شد

رضوانی از نسخه نظامی شاسی بلند تانک رونمایی کرد.

رضوانی موتورز توسط یک ایرانی به نام فردیس رضوانی در سال 2014 تاسیس شد. فردیس رضوانی پیش از این طراح خودروهای استون مارتین و فرار بود.

لازم به ذکر است که او همانند پدرش که یک خلبان جنگنده بود بنابراین جای تعجب نیست که او به تازگی از نسخه نظامی شاسی بلند تانک خود رونمایی کرده است.

این محصول رضوانی یک خودرو جنگنده تمام عیار است. این شاسی بلند غول پیکر از بدنه‌ی ضد گلولگه و پیشرانه‌ی V8 هلکت ۷۰۷ اسب بخاربهره برده است.

قابلیت های شاسی بلند تانک شامل جعبه‌های کمک‌های اولیه،  تایرهای پنچررو نظامی، سیستم آژیر و بلندگوهای پرقدرت، نورافکن‌های پرقدرت برای مختل کردن بینایی، شیشه‌های B7 مقاوم و پنل‌های سطح ۷ ضدگلوله می شود.

شیرون Divo با قیمت 5.87 میلیون دلار به فروش می رسد!

شرکت خودروسازی مشهور بوگاتی در ماه گذشته از نسخه اسپرت شیرون رونمایی کرد و حالا نوبت به معرفی نسخه ویژه تر شیرون با عنوان شیرون Divo رسیده است.

بنا به اخبار منتشر شده تنها 100 نسخه از این خودرو ساخته می شود و تمامی نسخه ها با قیمت 5.87 میلیون دلار خریداری شده اند.

این محصول تازه نفس بوگاتی در مدت زمان 6.5 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می رسد.

رونمایی از هاچ بک 8 سیلندری استون مارتین در گودوود

استون مارتین با رونمایی از هاچبک ۸ سیلندر در فستیوال سرعت گود وود شگفتی آفرید.

این خودروساز بریتانیایی در گود وود ۲۰۱۸ فقط با یک خودرو حاضر نخواهد شد.

علاوه بر استون مارتین DBS superleggera ۷۱۵ اسب بخاری، مدل تقویت شده هاچبک cygnet با پیشرانه هشت سیلندر وی شکل ۴.۷ لیتری با قدرت ۴۳۰ اسب بخار در این مراسم حضور خواهد داشت.

این پیشرانه را از نسخه قبلی مدل vantage به ارث برده است و شتاب صفر تا صد ۴.۲ ثانیه ای را برای ان خودرو به وجود می آورد.

نسبت قدرت به وزن این خودرو ۳۱۳ اسب بخار بر تن بوده که حتی از مرسدس بنز AMG-GT coupe نیز بیشتر است و رسیدن به حداکثر سرعت ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت را برای آن امکان پذیر می کند.

همچنین این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته به چرخ ها منتقل می شود.

جایزه سرمایه گذاری نورد به بی وای دی رسید

بی وای دی ( BYD ) موفق به دریافت جایزه مسابقه سرمایه گذاری نورد سال ۲۰۱۸ فرانسه در بخش نوآوری شد.

این خودروساز چینی تنها شرکتی است که موفق به دریافت این جایزه شده است.

شرکت های حاضر در این مسابقه توسط هیئت منصفه متشکل از اعضای هیئت مدیره سازمان، برندگان دوره ی قبل و گروهی از کارشناسان انتخاب می شوند.

لیوون تیان، مدیر عامل شرکت بی وای دی موفق به دریافت جایزه این دوره از رقابت ها شده است.

بی وای دی در سال گذشته اعلام کرد، ۱۰ میلیون یورو سرمایه به پروژه ساخت اتوبوس های الکتریکی اختصاص داده است.

در ادامه این گزارش آمده است، در فاز اولیه این پروژه حدود ۱۰۰ شغل ایجاد خواهد شد و پیش بینی می شود که حدود ۲۰۰ خودرو ( اتوبوس الکتریکی ) در سال تولید شود.

بنا به گزارشات منتشر شده، این کارخانه دراکتبر سال جاری افتتاح خواهد شد.

لیوون تیان، مدیر عامل BYD در مراسم اهدای جوایز این دوره از مسابقات گفت: «کسب این موفقیت برای ما افتخار بسیار بزرگی است و ما شهر بووه فرانسه را به دلیل موقعیت مناسب و رویکرد مثبت مقامات این شهر انتخاب کرده ایم.»

لازم به ذکر است که شرکت کارمانیا تنها نماینده رسمی بی وای دی در ایران است که اخیرا در مراسم افتتاحیه پیست اختصاصی خود از جدیدترین پرچمدار محصولات بی وای دی در ایران با نام جناب S۷ رونمایی کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=156085
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه