«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرو جهان در هفته اخیر

این بخش به مرور مهمترین و البته جذاب ترین رویدادهای خودرو جهان می پردازد و اما درهفته اخیر شاهد رونمایی از محصولات جدیدی نظیر رنو سیمبل استپ وی 2018 و نسل جدید هیوندای النترا بودیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  این بخش به مرور مهمترین و البته جذاب ترین رویدادهای خودرو جهان می پردازد و اما درهفته اخیر شاهد رونمایی از محصولات جدیدی نظیر رنو سیمبل استپ وی 2018 و نسل جدید هیوندای النترا بودیم.

رنو سیمبل استپ وی 2018 معرفی شد

خودروساز فرانسوی رنو از نسخه استپ وی رنو سیمبل (لوگان 2018) رونمایی کرد و فعلا قرار است به بازار روسیه عرضه شود.

مدل لوگان با نام های مختلفی در سراسر جهان شناخته شده که در بازار کشور ما نیز با عنوان های سیمبل و رنو تندر 90 به فروش می رسد.

در نسخه استپ وی سیمبل شاهد افزایش ارتفاع هستیم و از تغییرات دیگر آن می توان به طراحی جدید سپر اشاره کرد.

دو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزل dCi و ۱.۶ لیتری در زیر کاپوت این محصول تازه نفس فرانسوی قرار می گیرد که پیشرانه‌ی بنزینی با قدرت‌های ۸۱، ۱۰۱ و ۱۱۱ اسب بخار و گیربکس دستی ۵ سرعته عرضه می‌شود وعلاوه بر این، قدرتمندترین تیپ لوگان استپ وی با آپشن گیربکس CVT نیز همراه خواهد بود.

امکانات و فناوری های به کار رفته در رنو سیمبل استپ وی 2018 شامل سنسورهای پارک، گرم‌کن صندلی و سیستم اطلاعات و سرگرمی با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو می شود.

هیوندای النترا ۲۰۱۹ رونمایی شد

هیوندای النترا ۲۰۱۹ با ظاهری جدید و مشخصات فنی بهبود یافته رونمایی و به زودی به بازار عرضه خواهد شد.


در اولین نگاه به طراحی ظاهری این خودرو چراغ های جلو و مه شکن های مثلثی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

جلوپنجره جدید، کاپوت باز طراحی شده، رینگ های ۱۶ و ۱۷ اینچی جدید،چراغ عقب با طراحی خیره کننده و چراغ های LED جدید از دیگر تغییرات این نسل هیوندای النترا هستند.
 

از امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای مدل ۲۰۱۹ النترا می توان به دو نوع سیستم اینفوتینمنت ۵ و ۸ اینچی در تیپ های مختلف آن، سیستم صوتی اینفینیتی با ۸ اسپیکر و به همرای یک ساب ووفر و شارژر وایرلس اشاره کرد.

همچنین هیوندای سیستم های ایمنی پیشرفته ای را نظیر سیستم جلوگیری از برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم خروج ایمن از پارک، سیستم هشدار عبور وسایل نقلیه هنگامی که درب خودرو باز است، سیستم هشدار نقطه کور و سیستم کمکی تعویض لاین به نسل جدید النترا اضافه کرده است.


برای قوای محرکه این خودرو از یک پیشرانه ۲ لیتری باقدرت ۱۴۷ اسب بخار بهره برده شده و برای مدل Eco نیز یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو با قدرت ۱۲۸ اسب بخار در نظر گرفته شده است.

 

سرمایه گذاری عربستان در شرکت رقیب تسلا

بنا به اخبار منتشر شده، صندوق مالی عربستان به دنبال سرمایه گذاری در شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی، لوسید موتورز است و در حالی که عربستان در روزهای اخیر از سرمایه گذاری  ۷۲ میلیارد دلاری برای کمک به فرآیند خصوصی‌سازی خبر داده است.

عربستان قصد دارد مالکیت عمده این رقیب جدی تسلا را از طریق تزریق نقدی اولیه ۵۰۰ میلیون دلاری به دست آورد و لازم به ذکر است که در حال حاضر عربستان ۵.۰ درصد سهام تسلا را در اختیار دارد.

نیسان به دنبال تسخیر بازار چین

خودروساز ژاپنی نیسان در روز سه شنبه از یک سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیون دلاری به منظور افزایش ظرفیت تولیدات خود در چین  به میزان ۴۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ خبر داد.

بنا به اعلام این شرکت ژاپنی، این سرمایه گذاری بخشی از برنامه و استراتژی آن برای قرار گرفتن در میان سه خودروساز بزرگ جهان بوده و نیسان برای کسب این جایگاه ۶۰ میلیارد یوان سرمایه در نظر گرفته است.

 طبق گفته ی یک منبع آگاه، شرکت نیسان طی یک جوین ونچر با همتای چینی خود، گروه دانگ فنگ برای افزایش ظرفیت تولید خودروهای خود در بازار چین ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

جنرال موتورز و فولکس واگن با فروش  ۴ میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته حرف اول را در بازار چین می زنند و شرکت های دیگری مانند نیسان، تویوتا، فورد و هوندا موتور با فروش حدود یک میلیون خودرو پس از این دو شرکت قرار می گیرند.

شرکت نیسان در سال گذشته ۱.۶ میلیون خودرو به بازار چین عرضه کرد و هدف اصلی آن تولید ۲.۶ میلیون نسخه تا سال ۲۰۲۰ است.

این شرکت سامورایی ها در ماه فوریه از برنامه جدید خود به منظور توسعه محصولات خود از جمله خودروهای الکتریکی و  Venucia (نام محلی نیسان در چین) با عنوان "تریپل وان" رونمایی کرد.

علاوه بر این، دو شرکت نیسان و دانگ فنگ در راستای تحقق اهداف خود درصدد کسب مجوز از دولت چین برای احداث یک کارخانه با ظرفیت ۳۰۰ هزار خودرو در سال در ووهان چین هستند.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=159382
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه