«میهن صنعت»:

مهمترین عوامل برای انتخاب بهترین وسیله نقلیه

بلیط قطار همیشه محبوبیت خاصی را در بین متقاضیان داشته است. هر آنچه را که از یک وسیله نقلیه در سفر انتظار داشته باشید را قطار برآورده می کند. سرعت، امنیت، امکانات و راحتی زا در سفر با قطار بهتر درک خواهید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بلیط قطار همیشه محبوبیت خاصی را در بین متقاضیان داشته است. هر آنچه را که از یک وسیله نقلیه در سفر انتظار داشته باشید را قطار برآورده می کند. سرعت، امنیت، امکانات و راحتی زا در سفر با قطار بهتر درک خواهید کرد.

دارا بودن همه ویژگی ها در یک وسیله نقلیه

اتوبوس، قطار، هواپیما، کشتی و ماشین شخصی وسایل نقلیه ای هستند که مسافر به کمک آنها به مسافرت خواهد پرداخت. انتخاب هر یک از این وسیله نقلیه به چند عامل بستگی دارد. سلیقه شخصی، نوع نیاز، میزان کارایی وسیله نقلیه در سفر، نوع سفر، هزینه در نظر گرفته، امنیت، سرعت و میزان امکانات در سفر از جمله عواملی است که می تواند در انتخاب وسیله نقلیه برای سفر در نظر گرفته شود.

قطار یکی از وسیله های نقلیه ای است که بیشتر ویژگی های بیان شده را دارد. تیک بان در این مقاله سعی دارد تا شما با ویژگی های این وسیله دوست داشتنی و امن بیشتر آشنا شوید با ما در این مطلب همراه باشید.

دسته بندی قطار

هنگام خرید بلیط قطار به دو نوع از قطارها بر خواهید خورد. قطارها به دو دسته باری و مسافربری تقسیم بندی می شوند که قطارهای مسافربری به چند دسته تقسیم بندی خواهند شد. معمولی، اتوبوسی، سالنی، لوکس، زندگی و گونه های دیگر از جمله دسته بندی های قطارهای مسافربری محسوب می شوند.

نوع قطارها با توجه به نوع شرکت های ریلی با یکدیگر متفاوت خواهد بود.  شرکت های بسیار زیادی مانند رجا، فدک، سفیر و غیره در سیستم حمل و نقل ریلی ایران در حال فعالیت هستند. این شرکت ها با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند، قیمت بلیط قطار مختلفی را ارائه خواهند داد. قطارها با توجه به امکانات به سه دسته درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم بندی می شوند.

"قطار رجا بزرگترین و قدیمی ترین شرکت حمل و نقل ریلی در ایران است که بیش از ۶۵ درصد از خدمات سیستم ریلی ایران را تحت پوشش قرار می دهد. قیمت بلیط قطار در شرکت های نامبرده با توجه به امکاناتی که در اختیار متقاضیان خود قرار می دهند، متفاوت خواهد بود. شرکت های نامبرده و سایر شرکت های حمل و نقل ریلی که وظیفه خدمت رسانی به مهمانان خود دارند برای تقسیم بندی امکانات خود قطارها را به ۴ دسته لوکس، درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم بندی کرده اند. در این تقسیم بندی هر چه امکانات بیشتر باشد، قیمت بلیط قطار بیشتر خواهد بود." (منبع)

تاریخچه قطار در جهان و ایران

قطارها از سالیانی دور شروع به فعالیت در سیستم حمل و نقل کرده اند از اولین قطار که در سده 1500 میلادی ساخته و استفاده شد سالیان بسیار زیادی می گذرد. در آن زمان که قطارها را با نام ماشین دودی می شناختند، امکانات بسیار پایینی به مسافران ارائه می شد. در واقع قطارها را برای جا به جایی بار در نظر گرفته بودند که بعد از گذشت چند وقت جابه جایی مسافران به آن اضافه شد. حمل بار و انسان با یکدیگر مشکلات بسیار زیادی را برای مسافران ایجاد می کرد به همین منظور قطارهای مسافربری با باربری تفکیک شدند.

 اولین قطار در ایران

اولین قطار در ایران سال 1261 توسط یک مهندس فرانسوی به نام مسیو بواتال ساخته شد و در مسیر تهران به شهر ریلی شروع به فعالیت کرد. بعد از تاریخچه به موضوع مزایای استفاده از قطار خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط قطار می توانید به سایت تیک بان به آدرس https://tikban.com یکی از معتبر ترین و ایمن ترین سایت های فروش بلیط قطار مراجعه کنید.

دلایل انتخاب قطار چیست؟

استفاده از قطار به عنوان وسیله نقلیه مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. یکی از این مزایا قیمت بلیط قطار است که نوسان بسیار کمی را در طول سال به خود می بیند. امنیت در سفر و در امان ماندن از حوادث جاده ای و هوایی از دیگر دلیلی است که می توان به آن اشاره کرد.

در سفر با قطار با خیالی آسوده غذا بخورید، کتاب بخوانید و در راهرو قطار قدم بزنید. چه چیزی بهتر از آن که در ایام های شلوغ سال بتوان ارزان و مقرون به صرفه سفر کرد؟ قطار این شرایط را برای شما فراهم می کند تا سفری مقرون به صرفه را تجربه کنید.

سفر با قطار مزایای بسیار زیاد دیگری دارد، سایت تیک بان تمامی این ویژگی ها را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به مطالعه مطلب "از مزایای سفر با قطار  چه می دانید" که در همین زمینه به نگارش در آمده است.

امکانات قطار در سفر

امکانات در سفر با قطار را در کمتر وسیله نقلیه ای مشاهده خواهید کرد. سفارش غذا در رستوران، امکان استفاده از روزنامه، امکان مطالعه کتاب، دارا بودن سـرویس بهداشـتی ایرانـی و فرنگـی، امکان تنظیم نور کوپه، دارا بودن سیستم تهویه مطبوع کوپه با قابلیت تنظیم دما، امکان استفاده از سیســتم تلویزیــونی بــا ۸ کانــال

دسترسـی بـه شـبکه دیجیتـال، امکان احضار مهماندار از درون کوپه نمونه بارزی از امکانات قطار هستند که مسافران در سفر می توانند از آن استفاده کنند.

با خرید بلیط قطار از سایت تیک بان به راحتی می توانید از سفری راحت و ایمن برخوردار شوید و لحظات به یاد ماندنی را برای خود و خانواده رقم بزنید. سایت تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جزو معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط قطار در ایران هستند.

انتهای رپرتاژ/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205410
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

1 دیدگاه
  1. عبدالله زمانی 3 آذر 1400

    سلام و درود
    مطلب بسیاری مفیدی بود