موفقیت بزرگ بی ام و در حوزه خودروهای الکتریکی
گروه بزرگ بی ام و در روز دوشنبه اعلام کرد، هدف فروش 100 هزار نسخه خودرو الکتریکی در سال جاری به دلیل افزایش تقاضا برای خرید خودروهای i3 و نیز نسخه پلاگین هیبرید اکتیو تورر بی ام و سری 2 در غرب اروپا و آمریکا تحقق یافت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در ادامه سخنگوی این خودروساز مطرح آلمانی عنوان کرد: این میزان 60 درصد بیش تر از 62,255 خودروی الکتریکی فروخته شده در سال گذشته است و پیش بینی می شود، متوسط رشد فروش خودروهای الکتریکی در سال 2018 دو رقمی شود.
این شرکت پیشگام در حوزه خودروهای الکتریکی نسخه ی هاچ بک مدل i3 را در سال 2013 روانه بازار کرد اما این خودرو با استقبال مواجه نشد و از فروش بسیار پایینی برخوردار بود.
به همین منظور، هیئت مدیره ی بی ام و تصمیماتی را در راستای توسعه بخش الکتریکی این برند خوش نام اتخاذ کرد که از مهمترین آن می توان به راه اندازی خط تولید انبوه خودروهای الکتریکی کارخانه ی مونیخ و نیز ساخت 12 مدل خودرو الکتریکی با محدوده ی 700 کیلومتر تا پایان سال 2025 اشاره کرد.
هارولد کروگر، مدیر عامل شرکت بی ام و در این خصوص عنوان کرد: " تحرک الکتریکی شاخصی است که میزان موفقیت ما را مشخص می کند."
پیش از این، شرکت سازنده ی باتری های الکتریکی، سولید پاور از همکاری خود با شرکت بی ام و برای توسعه ی فناوری نسل جدید باتری های solid-state در خودروهای الکتریکی خبر داد.