میهن صنعت:

مکمل‌ها جایگزین غذا نیستند!

میهن صنعت: مکمل‌های غذایی همانطور که از اسمشان نیز پیدا است فقط مکملی برای غذا هستند نه جایگزین غذا و تنها تعدادی از آنها که موفق به دریافت تایید علمی و گذراندن موفق آزمایشات شدند می‌توانند تاثیرات مثبتی روی سلامتی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سوده رازقی دکترای تغذیه گفت: در دهه‌های اخیر تحقیقات خوبی در زمینه تغذیه و تاثیرات آن بر روی جسم به خصوص "قلب و عروق" و اخیرا هم روی مغز و اعصاب صورت گرفته است که البته در این میان تاثیرات مثبت و منفی مکمل‌های غذایی کمتر دیده و گفته شده است.

 

وی افزود: "مکمل های غذایی" همانطور که از اسمشان‌ نیز پیدا است فقط مکملی برای غذا هستند نه جایگزین غذا و تنها تعدادی از آنها که موفق به دریافت تایید علمی و گذراندن موفق آزمایشات و تحقیقات شدند می‌توانند تاثیرات مثبتی روی سلامتی داشته باشند و در شرایطی که به دستور پزشک و مناسب با نیاز بیمار تجویز شود.

 

به نقل از باشگاه خبرنگاران وی ادامه داد: مکمل های مختلف ویتامین ، مواد معدنی یا با پایه گیاهی هر کدام تاثیرات مختلفی را می‌تواند در بدن ایجاد کنند.به طور مثال در زمینه مغز و حافظه ویتامین C.E نقش پیشگیری کننده را در اختلال حافظه بازی می‌کنند و یا به گفته‌های اخیر ویتامین D نیز حرف‌هایی دارد و یا مکمل‌ها با پایه گیاهی مانند جینکو‌ بیلوبا یا جینسینگ‌ نیز به همین صورت می‌باشد.

 

وی در پایان با اشاره به این نکته که تغذیه عامل مهمی در سلامتی است افزود: امید است که با آموزش صحیح و جا انداختن فرهنگ درست تغذیه، جامعه سالمتری را نسبت به گذشته داشته باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40525
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه