میهن صنعت:

نخستین خط تولید سیم کارت و کارت شارژ در ایران افتتاح شد

میهن صنعت: نخستین خط تولید سیم کارت در کشور و خط تولید انواع کارت هوشمند شامل کارت مغناطیسی، کارت چیپ ستی، کارت RFID و کارت ترکیبی از RFID و چیپ ست، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نخستین خط تولید سیم کارت در کشور دیروز توسط یکی از مجموعه‌های موسسه تعاونی ثامن وابسته به بنیاد تعاون سپاه افتتاح شد.

در این مجموعه انواع کارت هوشمند از جمله کارت بانکی، کارت ملی، کارت شناسایی، کارت سوخت، سیم کارت و کارت شارژ تولید خواهد شد. ظرفیت تولید سالانه، 45 میلیون کارت هوشمند است.
در یکی از سالن های این مجموعه، چاپ و بسته بندی انواع دخانیات، دارو و لوازم بهداشتی و آرایشی انجام می‌شود.

*سالن چاپ هولوگرامدر

این سالن از صفر تا 100 چاپ هولوگرام انجام می شود. بیشتر مشتری های هولوگرام این مجموعه سازمان های دولتی یا سازمان های وابسته به دولت هستند.

برچسب شبنم یکی از سفارشات در دست تهیه این مجموعه است.

هر قطعه هولوگرام دخانیات به قیمت 5 ریال به مرکز نظارت دخانیات کشور تحویل داده می شود.

در سالن هولوگرام قابلیت چاپ نخ اسکناس نیز وجود دارد.

 

*سالن چاپ دیجیتال و پاکت گذاری

در این سالن، قبوض تلفن همراه از جمله همراه اول چاپ و سپس اطلاعات قبض در آنها وارد می شود. قبوض پس از دسته بندی هر دو ماه یکبار برای توزیع به شرکت پست تحویل داده می شود. حدود 4 میلیون و 700 هزار قبض هر دو ماه یکبار چاپ می شود.

 

*سالن بسته بندی اولیه کارت شارژ

تا پیش از سال 88 نیمی از تقاضای کارت شارژ در کشور از واردات پاسخ داده می شد. حتی زمانی اسکرچ (پوشش روی رمز سیم کارت) از خارج وارد می شد که در سال 88 نیاز بازار کارت شارژ کاملا بومی شد. 

تولید کننده pin را از اپراتور دریافت می کند و پس از تهیه کارت شارژ ها، آنها را به انبارهای اپراتور در شهرستان ها تحویل می دهد. کارت شارژ، به نوعی اسکناس است و در این بازه زمانی تمام مسئولیت به عهده تولید کننده کارت شارژ است.

*سالن کارت هوشمند

بخش اصلی این بازدید به افتتاح سالن تولید کارت هوشمند اختصاص داشت. در این سالن تجهیزات آلمانی نصب و راه اندازی شده بود و تهیه سیم کارت در این سالن صورت می گیرد.

به نقل از فارس این سالن ظرفیت تولید 15 هزار سیم کارت را در روز دارد. چیپ ست سیم کارت از 3 شرکت خارجی خریداری می شود. بدنه سیم کارت به حالت ورق از خارج وارد می شود. بدنه در این سالن به اندازه کارت پانچ می شود. اطلاعات روی کارت چاپ و شخصی سازی اطلاعات روی کارت انجام می شود و در نهایت سیم کارت تولید می شود.

امکان عکس برداری تنها از این سالن به دلیل تجهیزات مورد استفاده شده وجود نداشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=38663
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه