میهن صنعت:

ندیمی: طرح «مسکن اجتماعی» قابل دفاع است

میهن صنعت: عضو کمیسیون اقتصادی گفت: آقای آخوندی طرح مسکن مهر را نوعی مشارکت اجتماعی معرفی کرده که در آن بخشی از مشکلات فعلی مسکن مهر از جمله مکان و تحمیل تأمین هزینه به بانک مسکن رفع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگویی و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت با توجه به اینکه سیاستش را در زمینه تأمین مسکن بر «مسکن اجتماعی» گذاشته ابعاد و چارچوبی برای این طرح مشخص کرده است،گفت: آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی، قبل از رای اعتماد در مورد ایده‌ای که در دوران قبلی وزارتشان در مسکن و شهرسازی پیگیری می‌کرد اینگونه گفت که ما بجای مسکن مهر از نوعی مشارکت اجتماعی استفاده می‌کنیم ،ولی در این رابطه از بخشی از مشکلات فعلی مسکن مهر از جمله موضوع مکان‌یابی یا مباحث مربوط به تحمیل هزینه قابل توجه به بانک مسکن نظیر تحمیل هزینه 50 هزار میلیارد تومان جلوگیری می‌کنیم.

وی افزود: به تعبیر دیگر آقای آخوندی معتقد است با توجه به وظایفی که در قانون اساسی برای تأمین مسکن روستانشینان و کارگران وجود دارد می‌شود این ایده را با مشارکت مردم تعریف کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا تغییر سیاست دولت کار درستی است، گفت: در موضوع مسکن  با دو موضوع روبرو هستیم یکی به اتمام رساندن پروژه‌های فعلی مسکن مهر که این موضوع امری اجتناب‌ناپذیر است و حتما باید انجام شود. موضوع دوم این است که پروژه‌های جدیدی که شروع می‌شود در قالب مسکن مهر نباشد که این موضوع هم قابل توجهی است.

عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: علیرغم اینکه  دست‌اندرکاران مسکن مهر تلاش کردند تا بخشی از هزینه‌های مربوط به تأمین مسکن از جمله هزینه زمین را کاهش دهند، اما به دلیل اینکه زمین‌های قابل اعتنایی در شهرها و حاشیه شهرها در دسترس نداشتند مجبور به ساخت مسکن در مکان‌هایی شدند که تأمین زیرساخت‌ها مثل آب، گاز و برق و همچنین تأمین وسایل حمل و نقل در آن مکان‌ها کار بسیار مشکلی بود.

ندیمی گفت: همچنین تأمین منابع مورد نیاز برای ساخت مسکن مهر بر عهده بانک مسکن بود که به نظر می‌رسد در 10 یا 15 سال دیگر هم این منابع قابل برگشت نباشد، زیرا عمده خانوارهایی که از طریق طرح مسکن مهر خانه‌دار شده‌اند از درآمد کافی برخوردار نبودند و حتی در تأمین آورده اولیه نیز با مشکل مواجه بودند.

به گزارش فارس وی افزود: بنابراین با توجه به مشکلات از جهت اینکه این طرح قابل تداوم نیست توافق وجود دارد و همچنین در خصوص اینکه پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر باید ادامه یابد باز هم توافق نظر وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به نظر می‌رسد طرح مسکن اجتماعی طرح قابل اعتمادی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=30732
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه